Kraj

Agora zainwestuje 500 mln zł w biznesy poza mediami

Koncern chce mocniej wejść w segmenty związane z rozrywką i spędzaniem czasu wolnego.

Agora zainwestuje 500 mln zł w biznesy poza mediami
Grupa Agora, wydawca m.in. “Gazety Wyborczej”, portalu Gazeta.pl, właściciel sieci radiowych m.in. Tok FM, Złote Przeboje i Radio Pogoda, firmy outdoorowej AMS i sieci kinowej Helios, chce zainwestować w przedsięwzięcia spoza rynku mediowego, reklamowego. Chciałaby wejść w biznes związany z rozrywką i spędzaniem wolnego czasu. Myśli także o rozwoju usług i narzędzi B2B. W ciągu najbliższych czterech lat na rozwój nowych przedsięwzięć Agora zamierza przeznaczyć do 500 mln zł, natomiast inwestycje w dotychczasowe biznesy pochłoną ok. 430 mln zł – to założenia strategii biznesowej koncernu na lata 2018-2022.

– Naszym celem na 2022 r. jest wzrost przychodów grupy o prawie pół miliarda zł i wyniku na poziomie EBITDA powyżej 200 mln zł – zapowiada Bartosz Hojka, prezes Agory. – Jeszcze bardziej postawimy na nasze najszybciej rosnące biznesy, jednocześnie budując nowe przedsięwzięcia na rynkach, które będą rozwijały się dużo szybciej niż media.

W zakresie działalności mediowej Agora do 2022 r. postawiła sobie za cel potrojenie liczby subskrypcji “Gazety Wyborczej” i podcastów Radia Tok FM – w 2022 r. połowa przychodów “Gazety Wyborczej” ma pochodzić ze źródeł cyfrowych, a jej rentowność regularnie się poprawiać.

Grupa planuje rozwój sieci kin Helios także w dużych aglomeracjach, w planach projekt Helios Dream, czyli luksusowo wyposażonych sal kinowych premium.

Firma reklamy zewnętrznej AMS ma zwiększyć liczbę nośników premium i ofertę rozwiązań cyfrowych, m.in. zintegrowanych z meblami miejskimi.

Oprócz tego Agora chce dalej rozwijać działalność spółki Yieldbird, zajmującej się rozwiązaniami technologicznymi dla branży reklamowej, chce także wejść na rynek usług B2B, w szczególności na rynku e-commerce. Grupa zamierza rozwijać nową działalność zarówno przez akwizycje, jak i rozwój organiczny.