Koalicja na rzecz Polecenia Zapłaty kończy przygotowania do kampanii usługi polecenia zapłaty. Jak mówi Elżbieta Zakrzewska, specjalista ds. rozwoju płatności w PTK Centertel (Idea), kampania rozpocznie się w połowie maja br. i potrwa miesiąc. Głównym medium będzie outdoor – ponad tysiąc tablic w całym kraju. Przez pierwsze dwa tygodnie prowadzona będzie kampania teaserowa, następne dwa tygodnie poświęcone będą komunikowaniu walorów usługi polecenia zapłaty. Mediaplan uzupełnia prasa (dzienniki ogólnopolskie i prasa bezpłatna) oraz internet. Kampanię przygotowały, podobnie jak wcześniejsze akcje koalicji, dom mediowy Mediaedge:cia i agencja Alinea (w ostatnich tygodniach koalicja postanowiła przedłużyć współpracę z agencją bez przetargu po zapoznaniu się z jej propozycjami kreatywnymi). Zakrzewska nie ujawnia budżetu przeznaczonego na kampanię. Partycypują w nim wszyscy koalicjanci, czyli obecnie 15 firm (PTK Centertel, Polkomtel, Polska Telefonia Cyfrowa, Telekomunikacja Polska SA, Cyfra Plus, Netia, Dialog, Sferia, UPC, Stoen i banki: ABN AMRO Bank, BRE Bank, Citibank Handlowy, Deutsche Bank oraz Krajowa Izba Rozliczeniowa SA). Koalicja została zawiązana w 2002 r., na początku tworzyło ją 12 firm. Pierwszą kampanię koalicja prowadziła wiosną i jesienią 2003 r. Usługa polecenia zapłaty to wygodna forma regulowania powtarzających się płatności, od momentu jej aktywowania transakcję inicjuje wierzyciel dokładnie w dniu płatności. Koalicję tworzą właśnie firmy-wierzyciele. Jak dodaje Zakrzewska, ruszająca w maju kampania nie będzie jedyną promującą polecenie zapłaty w tym roku, jednak w późniejszych miesiącach nacisk zostanie położony bardziej na własne działania poszczególnych firm opierające się na linii kreatywnej wypracowanej dla całej koalicji. (MG)