Kraj

Koalicja na rzecz Polecenia Zapłaty kończy przygotowania do kampanii

Koalicja na rzecz Polecenia Zapłaty kończy przygotowania do kampanii usługi polecenia zapłaty. Jak mówi Elżbieta Zakrzewska, specjalista ds. rozwoju płatności...

Koalicja na rzecz Polecenia Zapłaty kończy przygotowania do kampanii usługi polecenia zapłaty. Jak mówi Elżbieta Zakrzewska, specjalista ds. rozwoju płatności w PTK Centertel (Idea), kampania rozpocznie się w połowie maja br. i potrwa miesiąc. Głównym medium będzie outdoor – ponad tysiąc tablic w całym kraju. Przez pierwsze dwa tygodnie prowadzona będzie kampania teaserowa, następne dwa tygodnie poświęcone będą komunikowaniu walorów usługi polecenia zapłaty. Mediaplan uzupełnia prasa (dzienniki ogólnopolskie i prasa bezpłatna) oraz internet. Kampanię przygotowały, podobnie jak wcześniejsze akcje koalicji, dom mediowy Mediaedge:cia i agencja Alinea (w ostatnich tygodniach koalicja postanowiła przedłużyć współpracę z agencją bez przetargu po zapoznaniu się z jej propozycjami kreatywnymi). Zakrzewska nie ujawnia budżetu przeznaczonego na kampanię. Partycypują w nim wszyscy koalicjanci, czyli obecnie 15 firm (PTK Centertel, Polkomtel, Polska Telefonia Cyfrowa, Telekomunikacja Polska SA, Cyfra Plus, Netia, Dialog, Sferia, UPC, Stoen i banki: ABN AMRO Bank, BRE Bank, Citibank Handlowy, Deutsche Bank oraz Krajowa Izba Rozliczeniowa SA). Koalicja została zawiązana w 2002 r., na początku tworzyło ją 12 firm. Pierwszą kampanię koalicja prowadziła wiosną i jesienią 2003 r. Usługa polecenia zapłaty to wygodna forma regulowania powtarzających się płatności, od momentu jej aktywowania transakcję inicjuje wierzyciel dokładnie w dniu płatności. Koalicję tworzą właśnie firmy-wierzyciele. Jak dodaje Zakrzewska, ruszająca w maju kampania nie będzie jedyną promującą polecenie zapłaty w tym roku, jednak w późniejszych miesiącach nacisk zostanie położony bardziej na własne działania poszczególnych firm opierające się na linii kreatywnej wypracowanej dla całej koalicji. (MG)