Kraj

Czy nowa oferta Tymbarku zagrozi pozycji Horteksu?

Maspex Wadowice ma szansę stać się w tym roku liderem rynku soków i napojów, wyprzedzając swojego największego rywala - Hortex....

Maspex Wadowice ma szansę stać się w tym roku liderem rynku soków i napojów, wyprzedzając swojego największego rywala – Hortex. A to za sprawą nowego portfolio produktów Tymbark. Na rynek wprowadzono kilka subbrandów: grupę soków – Nasz Sok (w nowych opakowaniach typu prisma) i Zielony Ogród oraz napoje – Orzeźwiający Owoc (w butelkach 0,25 l). Obok nich na rynku pojawił się nowy produkt napój – Sokopij (w butelce 0,3 l i kartoniku 0,2 l), skierowany do dzieci. W celu upowszechnienia marki Tymbark przygotowano kampanię reklamową, obejmującą telewizję i prasę. Grupa Maspex, producent soków przecierowych Kubuś i właściciel marki Tymbark, miał na przełomie grudnia1999 i stycznia br. 15-proc. udział wartościowy w rynku soków i napojów (dane własne producenta). Wynik ten plasował go na 2. pozycji, po Horteksie (około 18 proc. udziałów), wśród największych producentów tych produktów w kraju. (MK)