Zagranica

Wzrost wydatków na reklamę w UK będzie w najbliższych latach wyższy niż w USA i Europie

Wzrost wydatków reklamowych w UK (Wielka Brytania i Irlandia Północna) ma w najbliższych latach zdystansować wzrost w USA i Europie...

Wzrost wydatków reklamowych w UK (Wielka Brytania i Irlandia Północna) ma w najbliższych latach zdystansować wzrost w USA i Europie kontynentalnej zdaniem Advertising Association. Prognoza na rok 2005 mówi o 5-proc. wzroście na Wyspach, na następny rok – 4-proc. Tymczasem wzrost w USA osłabnie w tym roku, po wygaśnięciu ubiegłorocznych pozytywnych wpływów igrzysk olimpijskich i wyborów prezydenckich. Przewidywany wzrost dla USA to 1,5 proc. w tym roku, a 2,5 proc. w 2006 (prognozy dla tzw. strefy euro są podobne – 1,6 proc. wzrostu w tym roku i 2,3 proc. w przyszłym). W UK historyczne wyniki pokazują, że rok wyborczy (a takim jest rok bieżący) dobrze wpływa na wzrost wydatków reklamowych, dodatkowym impulsem wzrostowym w najbliższym czasie ma być rosnąca konkurencja między sprzedawcami tradycyjnymi a online’owymi. (MG)