Zagranica

Mars zachęca reklamodawców do pomocy dzikim zwierzętom

Powstał Fundusz "The Lion’s Share".

Program Narodów Zjednoczonych ds. Rozwoju (UNDP), firma produkcyjna Finch oraz firma Mars Inc. ogłosili inicjatywę, która ma wpłynąć na poprawę życia zwierząt na całym świecie. Wzywają reklamodawców do przekazania małej części swoich wydatków na media dla ochrony przyrody i dobrostanu zwierząt. Ambasadorem Funduszu “The Lion’s Share” został sir David Attenborough.

Partnerzy inicjatywy “The Lion’s Share” przekażą do funduszu 0,5 proc. swoich wydatków z każdej reklamy, w której wykorzystany jest wizerunek zwierząt. Zgromadzone w ten sposób środki zostaną wykorzystane na pomoc zwierzętom oraz ich siedliskom na całym świecie Firma Mars jest pierwszym partnerem reklamowym Funduszu “The Lion’s Share”. Wśród pozostałych partnerów znajdują się sieć agencji reklamowych BBDO oraz firma badawcza Nielsen.

Celem funduszu, który będzie działał pod egidą UNDP, jest zgromadzenie 100 mln dolarów rocznie przez okres trzech lat. Zebrane w ten sposób środki zasilą wiele programów na rzecz ochrony przyrody i dobrostanu zwierząt, realizowanych przez ONZ oraz inne organizacje.

 – Zwierzęta występują w 20 proc. wszystkich reklam, które oglądamy. Nie zawsze jednak otrzymują taką pomoc, na jaką zasługują. Aż do teraz. Fundusz “The Lion’s Share” pokazuje, że wprowadzając niewielkie zmiany na lepsze jeszcze dziś, mamy możliwość wywarcia bezprecedensowego pozytywnego wpływu jutro – mówi sir David Attenborough.