Kraj

Widownia ostatniego meczu Polaków na mundialu podawana przez TVP i Nielsen różni się o ponad 25 proc.

TVP twierdzi, że spotkanie oglądało ponad 10,6 mln widzów, Nielsen podaje o 2,9 mln mniej.

fot.: PZPN
Według firmy Nielsen czwartkowe spotkanie polskiej reprezentacji polski z drużyną Japonii, które było jednocześnie pożegnaniem Polaków z mundialem w Rosji, obejrzało 8,43 mln widzów. Średnio 7,67 mln widzów oglądało transmisję w TVP1, a 756 tys. osób – w TVP Sport.

Z kolei Telewizja Polska twierdzi, że średnia oglądalność transmisji tego spotkania w TVP1 wyniosła 10,62 mln widzów, natomiast transmisje spotkań Polska – Japonia i Senegal – Kolumbia przyciągnęły do TVP Sport średnio 663 tys. widzów.

Nielsen szacuje widownię na podstawie wyników z panelu pomiaru telewizji linearnej obejmującego 2 tys. gospodarstw domowych. Natomiast TVP korzysta z własnego pomiaru oglądalności realizowanego we współpracy z operatorem telekomunikacyjnym Netia, dzięki informacjom zwrotnym z dekoderów u 180 tys. klientów telewizji Netii. Nielsen zapowiada rozszerzenie panelu telewizyjnego do 5 tys. gospodarstw domowych.