– Skupienie działalności prasowej Agory w zespole „Gazety Wyborczej” to dalszy krok w porządkowaniu prasowego portfolio spółki. Zmiany te pozwolą na dalszy rozwój najmocniejszych marek prasowych Agory, wzbogacenie oferty “Gazety Wyborczej” – zwłaszcza w wersji cyfrowej, a także zwiększenie efektywności prasowej oferty reklamowej. Pierwsze zmiany w tym obszarze nastąpiły jesienią ub.r., gdy spółka ogłosiła strategię wydawniczą czasopism skoncentrowaną na najmocniejszych markach. Teraz spośród wskazanych wówczas magazynów wybrano te, które w największym stopniu realizują zakładane cele, zwłaszcza w zakresie rentowności, mają największy potencjał rozwojowy i są komplementarne w stosunku do oferty wydawniczej “Gazety Wyborczej” – mówi Nina Graboś, dyrektor. ds. komunikacji korporacyjnej Agora.
Do “Gazety Wyborczej” dołączą redakcje czterech przejmowanych magazynów, a także osoby z ich działów sprzedaży, marketingu i graficznego oraz zespół Agora Custom Publishing. Z pozostałymi pracownikami i współpracownikami czasopism spółka zdecydowała się rozstać. Zwolnienia dotkną maksymalnie kilkunastu osób, dla części z nich Agora ma propozycję pozostania w jej zespole, choć w innych obszarach działalności grupy.