Impulsem dla kampanii “The Not-So-Beautiful Game” (“Nie aż tak piękna gra”) przygotowanej przez agencję J Walter Thomson London były wyniki badań brytyjskiej organizacji National Centre for Domestic Violence. Okazuje się, że liczba przypadków przemocy domowej rośnie o 26 proc. podczas meczów, w których piłkarska reprezentacja Anglii wygrywa, a 38 proc., gdy przegrywa.
Na plakacie nawiązującym do flagi angielskiej widzimy zbliżenie twarzy kobiety, z której nosa cieknie krew, układając się we wzór przypominający krzyż św. Jerzego. W innych kreacjach wykorzystane są flagi Japonii i Szwajcarii.
– Podczas meczów drżą nie tylko kibice piłki nożnej z całego świata, ale także partnerki wielu spośród nich. W tej sugestywnej kampanii wyraźnie komunikowany jest mniej znany aspekt piłki nożnej – powiedział Jo Wallace, dyrektor kreatywny JWT.
Kampania obejmująca digital, reklamy prasowe i zewnętrzne prowadzona jest we wszystkie dni, w których na mundialu grają reprezentacje Anglii, Szwajcarii i Japonii.
(The Drum)