M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Wojciech Kowalik wśród 20 najbardziej nagradzanych copywriterów D&AD

Paweł Piasecki | 13 lipca 2018, 06:00

Po raz pierwszy w historii londyńskiego konkursu reklamowego w br. opublikowano indywidualne rankingi copywriterów, dyrektorów artystycznych i kreatywnych oraz designerów.

Wojciech Kowalik z agencji Ogilvy & Mather Polska znalazł się na 17. miejscu w rankingu copywriterów, ex aequo z trzema innymi osobami: dwiema z agencji Host/Havas (Daniel Fryer i Paul Bootlis) oraz jedną z DDB Group New Zealand (Geordie Wilson). Wszyscy otrzymali po 21 punktów. Punktowano prace nagrodzone w konkursie, przy czym za Czarny Ołówek (najwyższą nagrodę) otrzymywało się 12 punktów, a za Drewniany Ołówek - 3 punkty. Zwyciężczynią rankingu copywriterów została Tali Gumbiner z McCann New York (96 punktów).

Przypomnijmy, że Ogilvy & Mather Polska nagrodzono w tym roku łącznie czterema Ołówkami za kampanię „To the Last Tree Standing” ("Do ostatniego drzewa") dla Greenpeace.

Reprezentanci nowojorskiej agencji McCann triumfowali także w kategorii dyrektor artystyczny i kreatywny - odpowiednio Lizzie Wilson i Dov Zmood (po 96 punktów). Najbardziej nagradzanym designerem okazał się Mario Kerkstra z AMV BBDO (57 punktów). Pełna lista nagrodzonych kreatywnych znajduje się tutaj.

Wśród agencji reklamowych najwięcej nagród trafiło do BBDO New York (138 punktów), a McCann New York zajął drugie miejsce (96 punktów). BBDO Worldwide była najbardziej nagradzaną agencją sieciową (303 punkty) przed Ogilvy & Mather (243 punkty).

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , , , , , , ,