Zagranica

Pepsi rozwija centrum innowacji, żeby promować marki niszowe

Inwestycja ma pozwolić dostrzec nowe możliwości rozwoju w dobie zmieniającego się rynku napojów.

Pepsi inwestuje w rozwój centrum innowacji. Gigantowi FMCG zależy na rozwoju start-upów – ma to pomóc dostrzec nowe możliwości na szybko zmieniającym się rynku napojów i pomóc zdefiniować nisze, których zapełnieniem zainteresowany jest koncern. W podstawowej działalności Pepsi zauważa istotne spowolnienie sprzedaży.
Centrum innowacji zwane The Hive powstanie w Stanach Zjednoczonych. Centrum będą tworzyli mali przedsiębiorcy, a ich działalność badawcza i analityczna będzie wydzielona z reszty biznesu Pepsi. The Hive ma pomóc odkrywać i kreować marki nowej generacji.
Pepsi odnotowało lepszy niż oczekiwano wynik w II kwartale, a sprzedaż PepsiCo wzrosła o 2,6 proc. rok do roku, pomimo spadku o 1 proc. w kategorii napojów w Ameryce Północnej. Spadek w kategorii sprzedaży napojów bezalkoholowych został zrekompensowany zwiększeniem sprzedaży przekąsek.

(Marketing Week)