Kraj

PKO Bank Polski oficjalnym partnerem Ekstraklasy

Umowę podpisano na trzy lata. Partnerem tytularnym Ekstraklasy pozostaje marka Lotto.

Największy bank w Polsce podpisał trzyletnią umowę, w ramach której będzie partnerem głównym i bankiem Ekstraklasy. W ramach podpisanej umowy logo PKO BP będzie obecne na koszulkach 16 drużyn, na wszystkich stadionach oraz w transmisjach z meczów.
Bank ma promować polską ligę, inwestować w rozwój piłki młodzieżowej oraz realizować kampanie promocyjne dla fanów futbolu. – Cel nadrzędny to wprowadzenie w ciągu dekady Ekstraklasy do grona dziesięciu najlepszych lig Europy – zapowiada Zbigniew Jagiełło, prezes PKO BP.
Jedną z innowacji ma być utworzenie specjalnych usług finansowych przeznaczonych dla klubów i zawodników, podobnie jak w zachodnich krajach. Powstać ma m.in. fundusz emerytalny dla piłkarzy grających w Ekstraklasie. PKO BP pracuje obecnie nad tym projektem, a jego rozwiązanie ma przedstawić do końca roku. 
 
Tytularnym sponsorem Ekstraklasy na kolejny sezon pozostaje marka Lotto (Totalizator Sportowy), która podpisała z Ekstraklasą umowę o współpracy na kolejne trzy lata. Totalizator Sportowy będzie wspierać Ekstraklasę piąty sezon z rzędu. Przez pierwsze dwa lata był obecny w najwyższej lidze piłkarskiej z marką Keno.
– Dotychczasowa współpraca ze sponsorami zaowocuje tym, że niebawem na konto każdego z klubów Ekstraklasy wpłynie około 2 mln zł. W przyszłym roku dzięki poszerzeniu działań sponsorskich efekt może być jeszcze lepszy – twierdzi Marcin Animucki, prezes Ekstraklasa SA.
 
Umowa z PKO BP i Lotto to kolejne kontrakty sponsoringowe podpisane przez Ekstraklasę w ostatnich dniach. Przedłużyła ona wszystkie kontrakty z minionego sezonu. W rezultacie partnerami oficjalnymi Ekstraklasy pozostają dwie marki firmy Oshee (Oshee i Combu) oraz Henryk Kania i Aztorin. Kierownictwo spółki kierującej ligą deklaruje, że budżet sponsorski Ekstraklasy wzrósł w ostatnich dziewięciu miesiącach dwukrotnie.
 
(współpraca Piotr Machul)