M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Polacy pokochali ekspresy do kawy

Katarzyna Woźniak | 24 lipca 2018, 06:00

Wartość sprzedaży wyniosła w ub.r. 450 mln zł.

Polacy kupują więcej ekspresów. Wojciech Konecki, prezes Związku Producentów AGD APPLiA Polska, poinformował, że boom na zakupy dotyczy wszystkich rodzajów ekspresów: ciśnieniowych automatycznych, ciśnieniowych ręcznych i przepływowych. Wartość sprzedaży ekspresów  do sieci handlowych wzrosła z około 345 mln zł w 2016 r. do około 450 mln zł w zeszłym – podaje Konecki.
Wielkim zainteresowaniem na rynku cieszyły się swego czasu ekspresy kapsułkowe. Ostatnio Polacy jednak zasmakowali w kawie z ekspresów profesjonalnych, których ceny są znacznie wyższe od automatycznych, kapsułkowych. Za dobry ekspres ciśnieniowy trzeba zapłacić 1,5-3 tys. zł, a nawet więcej. Sprzedaż automatycznych ekspresów kawowych w ostatnich latach rosła najszybciej – z 95 tys. sztuk sprzedanych do sieci handlowych w 2014 r. do 205 tys. sztuk w zeszłym roku.
APPLiA Polska zauważa, że od kilku lat wzrost sprzedaży ekspresów zwiększa się z roku na rok o około 30 proc.

Czytaj więcej na temat: ,