Kraj

KER: reklama Skrzypowity nie wprowadzała w błąd

Wzmianka o naturalności kosmetyków marki nie narusza zasad etyki reklamy.

Komisja Etyki Reklamy (KER) wydała uchwałę odnośnie skargi dotyczącej reklamy szamponu marki Skrzypovita. Za realizację reklamy odpowiadały Henyo Berendt i Havas Media.

%7B%22width%22%3A418%2C%20%22height%22%3A250%2C%20%22allowfullscreen%22%3A%22true%22%2C%20%22allowscriptaccess%22%3A%22always%22%2C%20%22wmode%22%3A%22transparent%22%2C%20%22type%22%3A%22application%2Fx-shockwave-flash%22%2C%20%22src%22%3A%22http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fv%2FwoJdwfFFuI4%22%7D

Skarżący zarzucał reklamie, że wprowadza odbiorców w błąd, ponieważ sugeruje, że kosmetyki tej marki są naturalne, podczas gdy tak nie jest.

Natur Produkt Zdrovit (producent marki) zaprzeczył zarzutom, pisząc: “Reklama telewizyjna szamponu i serum Skrzypovita PRO przedstawiająca fryzjerkę stylistkę, która poleca dla właściwej pielęgnacji wypadających włosów kosmetyki naturalne, nie wprowadza konsumenta w błąd, jak również nie wykorzystuje braku wiedzy i doświadczenia odbiorcy. Odnosząc się do zarzutu, że reklamowany produkt nie jest produktem naturalnym – po analizie składu produktów należy stwierdzić, że jest to daleko idąca nadinterpretacja przyjęta bezkrytycznie przez skarżącą stronę, która prawdopodobnie nie sprawdziła składu szamponu i serum Skrzypovita PRO i podając w piśmie pełen skład reklamowanego produktu.

Ostatecznie zespół orzekający KER nie dopatrzył się w reklamie naruszenia norm Kodeksu Etyki Reklamy. Nie dopatrzył się także treści nadużywających zaufania odbiorców lub wykorzystujących ich brak doświadczenia lub wiedzy ani treści wprowadzających odbiorców w błąd co do właściwości reklamowanych produktów.