Komisja Etyki Reklamy (KER) wydała uchwałę odnośnie skargi dotyczącej reklamy szamponu marki Skrzypovita. Za realizację reklamy odpowiadały Henyo Berendt i Havas Media.
Skarżący zarzucał reklamie, że wprowadza odbiorców w błąd, ponieważ sugeruje, że kosmetyki tej marki są naturalne, podczas gdy tak nie jest.
Natur Produkt Zdrovit (producent marki) zaprzeczył zarzutom, pisząc: “Reklama telewizyjna szamponu i serum Skrzypovita PRO przedstawiająca fryzjerkę stylistkę, która poleca dla właściwej pielęgnacji wypadających włosów kosmetyki naturalne, nie wprowadza konsumenta w błąd, jak również nie wykorzystuje braku wiedzy i doświadczenia odbiorcy. Odnosząc się do zarzutu, że reklamowany produkt nie jest produktem naturalnym – po analizie składu produktów należy stwierdzić, że jest to daleko idąca nadinterpretacja przyjęta bezkrytycznie przez skarżącą stronę, która prawdopodobnie nie sprawdziła składu szamponu i serum Skrzypovita PRO i podając w piśmie pełen skład reklamowanego produktu.
Ostatecznie zespół orzekający KER nie dopatrzył się w reklamie naruszenia norm Kodeksu Etyki Reklamy. Nie dopatrzył się także treści nadużywających zaufania odbiorców lub wykorzystujących ich brak doświadczenia lub wiedzy ani treści wprowadzających odbiorców w błąd co do właściwości reklamowanych produktów.