Zagranica

Kwartalne wyniki Google lepsze od oczekiwań analityków

Wpływy z reklam online są na tyle duże, że nawet 5 miliardów grzywny nałożonej przez Komisję Europejską nie jest dla firmy obciążeniem ponad jej siły.

Przychody Google po odliczeniu tzw. kosztów ruchu płaconych partnerom wzrosły w II kwartale br. o 25 proc. w porównaniu z analogicznym okresem rok wcześniej, do 26,24 mld. dol. Analitycy oczekiwali kwoty 20,9 mld dol.

Zysk kwartalny spadł o 9 proc., do 3,2 mld dol., ze względu na wspomnianą wyżej grzywnę za nadużywanie dominującej pozycji Androida w smartfonach. Bez uwzględnienia tej kary finansowej Google odnotował zysk na akcję w kwocie 11,75 dol., w porównaniu z 8,9 dol. rok wcześniej i średniej 9,66 dol. w prognozach analityków. Kurs akcji firmy w transakcjach pozasesyjnych na nowojorskiej giełdzie wzrósł 23 lipca br. do najwyższego poziomu w historii (1267 dol.).

EMarketer szacuje, że Google będzie w br. kontrolować 31 proc. globalnego rynku reklamowego online, co oznaczałoby lekki spadek w porównaniu z ub.r. (31,7 proc.).

Jak poinformowała dyrektor finansowa Google Ruth Porat, firma najbardziej zwiększyła w minionym kwartale wydatki na badania i rozwój oraz zatrudnienie nowych pracowników w dziale technologicznym. Alphabet, spółka matka Google, zatrudnia obecnie 89 tys. pracowników, o 4 tys. więcej niż w I kwartale br.

(WSJ)