Kraj

Do 15 proc. dodatkowych ratingów w letniej ofercie BR TVP

Biuro Reklamy TVP zainaugurowało wczoraj swoją promocyjną ofertę handlową na okres 1 lipca - 31 sierpnia br. Zachętą dla reklamodawców...

Biuro Reklamy TVP zainaugurowało wczoraj swoją promocyjną ofertę handlową na okres 1 lipca – 31 sierpnia br. Zachętą dla reklamodawców do złożenia zamówień przed 17 czerwca br. (do godz. 20.00) są możliwość modyfikacji mediaplanu przygotowanego przez BR TVP (niezależnie od wykorzystywanej przez reklamodawców pakietowej formy sprzedaży) oraz dostarczenie nawet do 15 proc. dodatkowych ratingów. BR TVP gwarantuje dostarczenie 110 proc. sumy zamówionych GRP tym reklamodawcom, którzy złożą zamówienie na emisję reklam w okresie letnim do 17 czerwca do godz. 20.00, a 115 proc. zamówionych ratingów dziesięciu reklamodawcom, którzy w czasie obowiązywania oferty letniej wydadzą największe budżety w stacjach TVP. Marketerom, którzy do 17 czerwca (godz. 20.00) zamówią czas reklamowy w TVP wyłącznie na okres 1-31 lipca br., przysługiwać będzie prawo modyfikacji mediaplanu przygotowanego przez BR TVP. BR TVP stara się również zachęcić dodatkowym, 10-proc. opustem nowych reklamodawców, tzn. takich, którzy nie byli obecni w TVP od co najmniej 9 miesięcy. Jak powiedział Kazimierz Piekarz (na łamach DS “MMP” z 16 maja), wicedyrektor BR TVP ds. marketingu, letnia oferta BR TVP ma przyspieszyć składanie zamówień i pomóc zrealizować założony na lato cel sprzedażowy. Piekarz nie zdradził, jaki jest cel, jeśli chodzi o wartość sprzedażową czasu reklamowego TVP w tym roku na miesiące letnie. – W zeszłym roku ważnym eventem były igrzyska olimpijskie, w tym roku takiego mocnego wydarzenia nie mamy i chcemy ten fakt zrównoważyć – mówił Piekarz. Według szacunkowych danych domu mediowego Starlink w 2004 r. wpływy reklamowe netto TVP w lipcu i sierpniu wyniosły około 150 mln zł (bez sponsoringu). Z danych AGB Polska opartych na cennikach stacji wynika, że TVP1, TVP2 oraz TVP3 zarobiły w tych miesiącach łącznie 342,1 mln zł (wraz ze sponsoringiem). W ub.r. BR TVP również promowało letnią ofertę. Wówczas zachętą był dodatkowy 5-proc. rabat. Biura reklamy TVN i Polsatu nie przewidziały na okres letni żadnych promocji. (PR)