Kraj

AmRest przygotował pierwszy Raport Zrównoważonego Rozwoju

W publikacji firma przedstawia zagadnienia związane m.in. z kwestiami społecznymi i pracowniczymi.

Firma AmRest po raz pierwszy w historii wydała raport społecznej odpowiedzialności biznesu. W publikacji firma przedstawia zagadnienia związane z kwestiami społecznymi i pracowniczymi, łańcuchem dostaw, środowiskiem, prawami człowieka oraz ładem korporacyjnym.

 –  Prezentujemy w nim naszą strategię CSR i jej wyniki, w tym konkretne projekty, z których jesteśmy dumni, takie jak Harvest – program zapobiegania marnowaniu żywności w KFC, pracowniczy konkurs grantowy czy Siemacha Spot Wrocław, którego AmRest jest partnerem strategicznym – mówi Iwona Sarachman, PR director w AmRest.

W dokumencie przedstawione są ponadto wypracowane standardy żywności, kwestie pracownicze oraz wdrożone rozwiązania na rzecz środowiska. Znajdują się w nim również wypowiedzi pracowników, partnerów biznesowych i społecznych, fakty i ciekawostki dotyczące marek AmRest, jak również przegląd polityk, procedur czy procesów HR. Dane zebrane w raporcie dotyczą wszystkich rynków, na których działa AmRest.

– Publikacja stanowi podstawę do budowania długotrwałych relacji opartych na zaufaniu, zrozumieniu potrzeb – może być źródłem informacji dla wszystkich interesariuszy ze względu na zgromadzenie szerokich danych o działalności spółki. Dodatkowo w tym roku AmRest obchodzi 25-lecie działalności, dlatego też w raporcie zawarliśmy osobny rozdział, pokazujący ćwierć wieku wpływu AmRest na otoczenie – dodaje Ewelina Jabłońska-Gryżenia, CSR manager w AmRest.

Proces powstawania raportu trwał ponad rok i uczestniczyło w nim około 40 pracowników AmRest  z różnych krajów oraz podmioty zewnętrzne: firma doradcza CSRinfo, która wsparła AmRest w przygotowaniu merytorycznym, Diaphane Software i ich narzędzie wspomagające agregację danych oraz Public Bridge, wrocławska agencja, która opracowywała raport od strony graficznej. Raport został przygotowany zgodnie z międzynarodowym standardem GRI i normą ISO 26000. 

AmRest Holdings SE jest największą publicznie notowaną spółka restauracyjną w Europie Środkowo-Wschodniej. Do zarządzanych przez nią marek należą: KFC, Pizza Hut, Starbucks i Burger King oraz dwa chińskie koncepty: Blue Frog i KABB. Spółka zarządza siecią ponad 1700 lokali w segmencie restauracji szybkiej obsługi i restauracji z obsługą kelnerską w 16 krajach.