Koncern piwowarski, numer dwa na rynku amerykańskim po Anheueser-Busch InBev, zawiązuje w tym celu joint venture z kanadyjskim producentem konopi indyjskich The Hydropothecary Corp. Molson Coors będzie mieć 57,5 proc. udziałów w nowej spółce.
Firma szuka nowych ścieżek rozwoju w odpowiedzi na niepomyślne wyniki finansowe: globalne przychody w drugim kwartale br. spadły o 2,4 proc. W samych Stanach Zjednoczonych spadki wyniosły 3,1 proc. wartościowo, a 4,8 proc. ilościowo. Molson idzie w ślady dwóch innych koncernów browarniczych: firma Constellation Brands, do której należy marka Corona, zainwestowała w ub.r. w kanadyjskiego producenta konopi Canopy Growth z myślą o wspólnej produkcji napojów, a Heineken wprowadził w tym tygodniu w Kalifornii wodę gazowaną z wyciągiem z konopi pod marką Lagunitas.
Rekreacyjna konsumpcja marihuany będzie dozwolona w Kanadzie od połowy października br., a produkty spożywcze i napoje z dodatkiem konopi indyjskich mają być zalegalizowane w 2019 r. Euromonitor International szacuje, że przychody z legalnej sprzedaży marihuany w 2018 r. sięgną 7,5 mld dol. w Kanadzie i 10,2 mld dol. w Stanach Zjednoczonych.
(WSJ)