Kraj

SW Research: kobiety kupują kosmetyki dla całej rodziny

Najczęściej wybierają Rossmanna.

Według raportu opracowanego przez Agencję Badań Rynku i Opinii SW Research 80 proc. internautów przyznaje, że za zakupy kosmetyczne w polskich domach odpowiedzialne są kobiety. Ponad 60 proc. mężczyzn wskazało właśnie kobietę jako osobę odpowiedzialną za zakup kosmetyków dla całej rodziny.

Kosmetyki Polacy najczęściej kupują w drogeriach sieciowych (58,3 proc.) i supermarketach (45 proc.). Na prowadzenie zdecydowanie wysunął się Rossmann, w którym kosmetyki kupuje ponad 86 proc. ankietowanych. Wymieniono także Drogerie Natura (32 proc.), Hebe (25,5 proc.) oraz Super-Pharm (blisko 24 proc.). W dyskontach kosmetyki kupują osoby starsze. Młodzi częściej korzystają z zakupów online – z tej formy zakupów korzysta jedynie 30 proc. ankietowanych. Wśród perfumerii premium najbardziej popularna jest Sephora, przy czym tę perfumerię według badania częściej wybierają mężczyźni niż kobiety. 

51,9 proc. badanych kupuje kosmetyki uniwersalne, które może stosować cała rodzina – mydła, szampony i żele pod prysznic. Z raportu wynika przy tym, że Polacy nie są przywiązani do stosowanych marek. Sprawdzone produkty kupuje 36,6 proc. ankietowanych. 34 proc. zmienia marki w zależności od ceny (40,7 proc.), jakości (39,7 proc.) lub z chęci wypróbowania czegoś nowego (36,6 proc.). Badani, którzy mają małe dzieci, wybierając dla nich artykuły kosmetyczne, zwracają uwagę na skład produktu (54,1 proc.) i cenę (49,7 proc.) oraz  opinię znajomych (35,6 proc).

Do mieszkańców wsi trafiają bardziej rekomendacje znajomych i reklamy. Mieszkańcy aglomeracji przy wyborze kosmetyków kierują opiniami zamieszczonymi w internecie. Ci ostatni często oprócz ceny i opinii na temat danego produktu zwracają uwagę również na jego skład.

Badanie zrealizowane zostało w dniach 2-4 lipca 2018 r. metodą wywiadów online (CAWI) na panelu internetowym SW Panel. W ramach badania przeprowadzono 847 ankiet.