Kraj

Eti chce szybko dołączyć do liderów rynku słodyczy w Polsce

Firma Eti informuje o ambitnych planach, launchach. Niebawem startuje z kolejną kampanią produktową.

Jak informowaliśmy w serwisie MMP24 z 10 lipca, Eti, turecki gigant produkujący słodycze, wybrał dom mediowy i rozpoczął kampanię swojego flagowego produktu – Eti Puf.
Głównym celem Eti jest dołączenie do grona silnych graczy w regionie Europy Środkowo-Wschodniej oraz do pięciu czołowych graczy na rynku słodyczy na rynkach kluczowych, także w Polsce.
Portfolio Eti na 2018 r. zawiera takie kategorie przekąsek, jak: czekolady, ciastka, herbatniki, wafle i przekąski słone. W Polsce dostępne będą: herbatniki z pianką marshmallow Eti Puf, batony czekoladowe Wanted, wafle czekoladowe Dare, ciastka Adicto, słone przekąski Crax, czekoladowe pandy dla dzieci Petito, herbatniki Combo oraz Tea Biscuit, powszechnie nazywane Petit Beurre.
Firma podkreśla, że na początku stawia na zapoznanie konsumentów w Polsce z wyróżnikami półkowymi produktów marki: smakiem, zaskakującą i oryginalną teksturą, a także nowymi doznaniami smakowymi, nad którymi pracuje dział R&D w Turcji.
Pierwsza grupa docelowa, do której firma postanowiła dotrzeć z marką Eti Puf, to najmłodsi konsumenci. Kolejne marki, jak Wanted czy Dare, mają zaspokoić gusta również starszych konsumentów.
Firma planuje silne kampanie marketingowe. Częściowo adaptuje kreacje z rynku macierzystego (głównie telewizja), a autorsko działa w digitalu. Firma stawia na social media (np. współpraca z IndaHash).
Na razie firma rozpoczyna działalność w kategorii herbatników, czekolady, wafli, ciastek i słonych przekąsek. Producent ma jednak w portfolio 45 marek i 300 produktów. – Wraz z rozwojem polskiego portfolio będziemy działać szeroko i intensywnie – zapewnia Aleksandra Chrzanowska, general manager Eti Polska.  
Eti bierze pod uwagę również prozdrowotne trendy konsumenckie i ma w planach produkty wellness. Niebawem w sklepach dostępne prozdrowotne herbatniki marki Whola, a długofalowo portfolio produktów tego typu znacząco wzrośnie – zapowiada marketer.

Eti jest obecne w ponad 40 krajach, głównie poprzez eksport z rynku macierzystego. W 2015 r. firma zmieniła strategię ekspansji: zdecydowała się na zajęcie pozycji aktywnego gracza w najbardziej znaczących regionach.
Jak poinformowała Aleksandra Chrzanowska, celami dla rynku polskiego w krótkim i średnim okresie są rozwój i ugruntowanie mocnej lokalnej obecności. Firma obecnie buduje świadomość marki, system dystrybucji i prawidłowej widoczności na sklepowych półkach. W najbliższych miesiącach Eti skupi się na promowaniu i udostępnianiu w Polsce 38 produktów spośród 11 marek. Celem krótkoterminowym firmy jest launch wszystkich 11 brandów przynajmniej w jednej sieci dystrybucyjnej. Niebawem startują kampanie kolejnych marek.
Eti jest też otwarte na działania akwizycyjne – duże udziały rynkowe chce osiągać poprzez szerokie portfolio produktów, ale też nie wyklucza akwizycji lokalnego gracza.

Jak podkreśla kierownictwo firmy, największym segmentem polskiego rynku słodyczy są wyroby czekoladowe, Polacy kupują też ciastka i herbatniki oraz batony. Wartość sprzedaży ciągle rośnie, według najnowszego raportu Nielsena w ostatnim roku aż o 6,9 proc. na poziomie całej Polski. Producent powołuje się na dane Nielsena, które mają pokazywać, że w ostatnim roku sprzedało się prawie 4 miliardy opakowań słodyczy (bez gum do żucia) o łącznej wartości 11,3 mld zł. Porównując do poprzedniego roku, wartość sprzedaży wrosła o 6,9 proc. na poziomie całej Polski. Największą wartość sprzedaży odnotowały ciastka, tabliczki czekolady i praliny.