M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Carlsberg Polska sprzedał w I poł. br. o 4 proc. mniej piwa

Maciej Burlikowski | 21 sierpnia 2018, 06:00

Ale dzięki podwyżkom cen udało mu się wypracować wyższe marże.

Duński koncern piwowarski Carlsberg w raporcie za pierwszą połowę roku podał, że jego polska filia, czyli Carlsberg Polska, trzeci po Kompanii Piwowarskiej i Grupie Żywiec producent piwa w naszym kraju m.in. pod markami: Okocim, Harnaś, Kasztelan, Carlsberg i Karmi, w trakcie pierwszych sześciu miesięcy br. sprzedał o 4 proc. mniej piwa niż w ub.r. Spadek sprzedaży był zauważalny zwłaszcza w II kwartale br.

Jednak dzięki podwyżkom cen wprowadzonym na początku roku spółce udało się wypracować "mocny jednocyfrowy" (procentowo) wzrost przychodów, m.in. dzięki dobrym wynikom marek z segmentu upper-mainstream takich jak Okocim, "czeska" marka piwa Žatecký, piw smakowych (radlery) oraz marki Somersby.

W całej Europie Zachodniej sprzedaż piw bezalkoholowych grupy Carlsberga wzrosła w I połowie br. o 26 proc. w porównaniu z ub.r.

Czytaj więcej na temat: , , , , , , ,