Kraj

PTC repozycjonuje Tak Taka, ruszyła masowa komunikacja

Polska Telefonia Cyfrowa Sp. z o.o., operator sieci komórkowej Era, repozycjonuje swoją markę pre-paid Tak Tak. Celem tego zabiegu jest...

Polska Telefonia Cyfrowa Sp. z o.o., operator sieci komórkowej Era, repozycjonuje swoją markę pre-paid Tak Tak. Celem tego zabiegu jest m.in. większe uniezależnienie Tak Taka od brandu parasolowego Ery. – Marki pre-paidowe są trochę bardziej “odjechane” niż główne brandy operatorów – mówi Wojciech Kliniewski, dyrektor departamentu komunikacji marketingowej PTC. – Taki wizerunek mają Pop, Simplus czy nasza Heyah, kojarzą się z luzem, swobodą, zabawą, lifestyle’em. Dlatego postanowiliśmy, że Tak Tak będzie miał trochę bardziej spokojny i zrównoważony charakter. Chcemy też tę markę trochę usamodzielnić w stosunku do brandu Era, dać jej więcej niezależności – mówi Kliniewski – a tym samym mocniej dowartościować użytkowników Tak Taka. Chcemy, by wizerunek Tak Taka był bardziej wyrazisty – ma to być marka bardziej grzeczna, ułożona, ale jednak z charakterem – opisuje relaunch szef komunikacji PTC. Już rozpoczęły się intensywne działania reklamowe odświeżające markę Tak Tak. Kampania relaunchowa obejmie wszystkie główne media: telewizję, prasę, radio, outdoor i internet. Strategię i kreację tej kampanii przygotowała agencja reklamowa G7 – w spotach reklamowych występuje dwóch popularnych dziennikarzy: Kuba Wojewódzki i Michał Figurski. – Wiemy, że obaj panowie bywają kontrowersyjni, że lubią prowokować – przyznaje Kliniewski – ale z naszych badań wynika, że pomimo swojego ostrego i prowokacyjnego wizerunku obaj są raczej pozytywnie odbierani, a ja wierzę, że ich osobowości bardzo dobrze wpasują się w to, jak chcemy, by prezentował się Tak Tak w nowej postaci. W stosunku do nowego Tak Taka marka Era ma pozostać bardziej prestiżowa, indywidualna, nowoczesna i technologiczna, a Heyah jako druga marka pre-paidowa PTC według Kliniewskiego pozostanie wywrotowa i buntownicza. Przypomnijmy, że w miniony weekend wystartowała silna komunikacja akcji Heyah pod hasłem “Game Over SIMlocki” – czyli bezpłatnego zdejmowania zabezpieczeń z telefonów komórkowych, która ma być testem rynkowym próby odejścia od masowej sprzedaży subsydiowanych telefonów przez operatora (pisaliśmy o tym w DS “MMP” 23 maja). Strategię i realizację tej akcji prowadzi agencja TTL-owa Peppermint, zaś kreację przygotowała G7, która, co podkreśla Kliniewski, jest i pozostanie agencją wiodącą dla PTC. Drugą agencją fullservice’ową, z którą PTC współpracuje, jest Saatchi & Saatchi, zaś planowaniem i zakupem mediów zajmuje się dom mediowy Optimum Media OMD. (MB)