Kraj

Ile jest w Polsce nośników

Światło dzienne ujrzał kolejny raport ilościowy Stowarzyszenia Reklamy Zewnętrznej. Zestawienie klasyfikuje nośniki reklamy zewnętrznej w czterech grupach: powierzchnie o formacie...

Światło dzienne ujrzał kolejny raport ilościowy Stowarzyszenia Reklamy Zewnętrznej. Zestawienie klasyfikuje nośniki reklamy zewnętrznej w czterech grupach: powierzchnie o formacie 12 mkw., nośniki małego formatu, nośniki wielkoformatowe i mobile. W pierwszej kategorii sklasyfikowano 28 firm, do których należy 53 921 nośników tego typu. Największą siecią dysponuje AMS SA (17 586 – 32,6 proc. rynku). Ma dalszych miejscach znalazły się: Europlakat Polska (6 758 – 12,5 proc.), Grupa Outdoor (6 407 – 11,9 proc.), Grupa Stroer (5 062 – 9,4 proc.) i Plakanda Int. (4 306 – 8 proc.). W przypadku nośników małego formatu doliczono się 46 331 powierzchni tego typu, z czego 14 287 stanowią nośniki typu citylight poster. Z części poświęconej nośnikom wielkoformatowym wynika, że na polskim rynku ich sieci liczą 4 096 (pod koniec ub.r. było ich 3 550). Ponadto, według raportu, reklamodawcy mogą obecnie skorzystać z 227 powierzchni ekspozycyjnych na nośnikach reklamy mobilowej. Zestawienie zostało sporządzone przez Plakanda Int. na zlecenie Stowarzyszenia Reklamy Zewnętrznej. Uwzględnia stan aktualny na dzień 31 marca 2000 r. (JP)