Kraj

Dino z prawie 35-proc. wzrostem obrotów w I półroczu

Dynamika zysku netto Grupy sięgnęła niemal 65 proc.

Dino Polska nadal rośnie zarówno jeśli chodzi o liczbę sklepów, jak i wyniki sieci. W I półroczu 2018 r. skonsolidowane przychody Dino Polska przekroczyły 2,7 mln zł, co oznacza, że były o ponad 34 proc. wyższe niż rok wcześniej. Obroty napędza rozwój organiczny sieci – od końca II kwartału zeszłego roku powiększyła się o 172 sklepy, a w samym I półroczu br. o 74 – ale też dwucyfrowa dynamika sprzedaży LfL. W pierwszych sześciu miesiącach sieć wypracowała przychody ze sprzedaży w tych samych sklepach o 15 proc. wyższe niż w tym samym okresie 2017 r. Rośnie też rentowność Dino – marża EBITDA po I półroczu br. wyniosła 8,5 proc., a zysk netto Grupy okazał się o 63,9 proc wyższy niż rok wcześniej i wyniósł 126,5 mln zł.

W samym II kwartale 2018 r. Grupa wypracowała 28-proc. wzrost obrotów (do 1,4 mln zł). Skonsolidowany zysk netto w II kwartale wzrósł o 51 proc. rok do roku, do 70,5 mln zł.

Na koniec czerwca 2018 r. sieć Dino liczyła 849 sklepów. Strategia firmy zakłada powiększenie sieci do 1,2 tys. sklepów w ciągu dwóch najbliższych lat. Jeszcze w tym roku ruszyć ma czwarte centrum dystrybucyjne grupy, w regionie Dolnego Śląska – w Rzeszotarach. Grupa szacuje capex na 2018 r. na poziomie 600-650 mln zł, a w I półroczu nakłady inwestycyjne Grupy wyniosły 288 mln zł. – Intensyfikujemy obecność w zachodniej części Polski, ale jesteśmy też coraz mocniej obecni w centrum i północnych regionach kraju – powiedział Szymon Piduch, prezes zarządu Dino Polska SA, zdradzając, że firma planuje przekroczenie w tym roku ubiegłorocznej liczby otwarć (147).