Kraj

Realizacja badań outdooru Postar+ miałaby kosztować 0,5 mln euro

Firma reklamy zewnętrznej Ströer optuje za wprowadzeniem standardu badawczego skuteczności outdooru o nazwie Postar+. - Produkt ten ma wszystkie zalety...

Firma reklamy zewnętrznej Ströer optuje za wprowadzeniem standardu badawczego skuteczności outdooru o nazwie Postar+. – Produkt ten ma wszystkie zalety standardu badawczego. Jest sprawdzony na innych rynkach, daje możliwość porównania z innymi mediami, umożliwia charakterystykę poszczególnych grup docelowych. Jego wdrożenie w Polsce mogłoby nastąpić szybko i stosunkowo tanio – mówi Janusz Malinowski, prezes zarządu Ströera. Koszt przeprowadzenia badań Postar+ w Polsce szacuje się na mniej więcej 0,5 mln euro. Analizy mogą zostać zakończone po 18 miesiącach. Obecnie na rynku poszczególne firmy reklamy zewnętrznej posługują się trzema metodami pomiaru – Ströer realizuje badania Oscar (wcześniejsza wersja Postara), Cityboard Media współpracuje z firmą badawczą GfK Polonia, zaś AMS SA i Clear Channel Poland – z instytutem badawczym Millward Brown SMG/KRC (w ramach spółki Polskie Badania Outdooru). Wciąż jednak nie wiadomo, czy największe firmy reklamy zewnętrznej podejmą rozmowy w sprawie standardu badań reklamy zewnętrznej w Polsce, a jeżeli tak, to kiedy miałyby się one rozpocząć. (JP)