Kraj

Browar Pilsweizer przeprowadza rebranding

Nowa nazwa piw to Pilsvar.

Browar Pilsweizer rozpoczął rebranding swoich produktów. Z piw zniknie dotychczasowa marka Pilsweizer, zastąpi ją nowa – Pilsvar. Pierwsze piwa sygnowane nowym brandem właśnie trafiają do sprzedaży. Nazwa samego browaru pozostaje bez zmian.

– Przez lata zdążyliśmy się mocno przywiązać do marki Pilsweizer, tożsamej z marką naszego browaru, wśród konsumentów też już zdobyła sobie swoją pozycję. Jednak po latach starań patentowych okazało się, że nie możemy liczyć na ochronę patentową tego znaku handlowego, tak więc podejmujemy długofalową decyzję, by wprowadzić na rynek nową markę – mówi Andrej Chovanec, dyrektor marketingu i członek zarządu Browaru Pilsweizer.

Nowa marka – Pilsvar – będzie objęta ochroną patentową na terenie całej Unii Europejskiej.
– Zależy nam na tym, żeby nowa marka była w naturalny sposób kontynuatorką dotychczasowej, stąd stworzenie brandu Pilsvar. Towarzyszące zmianie brandu odświeżenie wizualizacji także staramy się przeprowadzać delikatnie, tak by konsumenci ani przez moment nie poczuli się zdezorientowani. Liczymy na to, że przejście odbędzie się bardzo płynnie, jesteśmy też pewni, że już pod nową marką będziemy pobijać kolejne rekordy produkcji i sprzedaży naszego piwa, jak to robimy regularnie w ostatnich latach – mówi Andrej Chovanec.

W 2017 r. roczna produkcja Browaru Pilsweizer wzrosła o 20,6 proc. i osiągnęła rekordowy poziom 17,16 tys. hektolitrów. Poprzedni rekord, z 2016 r., wynosił 14,23 tys. hektolitrów. Sprzedaż w 2017 r. wzrosła aż o 30,8 proc., osiągając poziom 14,26 tys. hektolitrów, wobec 10,88 tys. hektolitrów w 2016 r. Przychody netto browaru wyniosły w 2017 r. 6,99 mln zł, wobec 5,45 mln zł w roku 2016, co oznacza wzrost rok do roku o 28,3 proc.

W 2018 r. browar zakłada ustanowienie kolejnego swojego rekordu produkcji na poziomie ok. 20 tys. hektolitrów oraz coraz mocniejsze wchodzenie z dystrybucją w kanał HoReCa.

Browar Pilsweizer jest kontynuatorem tradycji założonego w 1804 r. w Siołkowej (k. Nowego Sącza) browaru, który dynamicznie zaczął się rozwijać po przejęciu go w 1887 r. przez czeskiego piwowara Franciszka Paschka.
W 2005 r. Browar Grybów w Siołkowej został kupiony przez Ivana i Andreja Chovanców, którzy, podobnie jak ponad 100 lat temu Paschek, zajęli się jego rozwojem po latach problemów finansowych. W 2007 r. doprowadzili do ustabilizowania jego sytuacji i rozpoczęli produkcję piwa pod marką Pilsweizer. W planach jest rozbudowa browaru o hotel i ośrodek spa (które będą mieścić się w zrewitalizowanych budynkach starego browaru).