Zagranica

IKEA testuje w Pradze nowy format sklepu

W ramach IKEA Point uruchomione zostaną m.in. studio projektowe i kawiarnia. Na lokalizację sklepu wybrano jedno z najpopularniejszych miejsc w Pradze - Václavské náměstí.

IKEA testuje w Pradze nowy format sklepu
Już 20 września IKEA uruchomi w Pradze swój pierwszy pop-up o nazwie IKEA Point. Na lokalizację eksperymentalnego sklepu wybrano jedno z najpopularniejszych miejsc w czeskiej stolicy – Václavské náměstí.

Pop-up będzie zajmować powierzchnię 800 mkw. i znajdzie się tam miejsce na sklep, przestrzeń inspiracji, studio projektowe, a nawet kawiarnię. To element testów IKEA prowadzonych w ramach strategii, która zakłada uruchamianie mniejszych placówek sprzedażowych w centrach miast. Mounia El Hilali, nowa dyrektor generalna IKEA w Czechach, na Słowacji i Węgrzech, deklaruje, że sklep nadal będzie “w sercu” placówek firmy, ale marketer poszukuje miejsc, dzięki którym może się znaleźć jeszcze bliżej swoich klientów. Celem nadrzędnym jest pozyskanie nowych klientów.

Pop-up zaprojektowano w stylu skandynawskim. Unikatowy minimalistyczny wystrój ma być dodatkową inspiracją dla odwiedzających. Całość dopełniać będą limitowane kolekcje IKEA, co jakiś czas czas zmieniane.

Na pierwszym piętrze umieszczono studio projektowe i kawiarnię. Nowością w ofercie IKEA będzie też usługa “Modrá taška” (Niebieska torba), pozwalająca zamówić akcesoria, które zmieszczą się w charakterystycznej 71-litrowej torbie z IKEA. Takie zamówienia – składane w pop-upie lub online – będzie można odbierać w ciągu 24 godzin. Docelowo IKEA planuje też dostawy drobnych zamówień bezpośrednio do domów klientów.

Kawiarnia, poza swoimi tradycyjnymi funkcjami, ma być też miejscem dodatkowego spotkania z marką. W kawiarni IKEA organizowane mają być seminaria i warsztaty dla klientów.

IKEA przetestuje format pop-upów na wielu rynkach, m.in. w Szwecji, Szwajcarii, Hiszpanii, we Włoszech i w Wielkiej Brytanii.

(Mediaguru.cz)

 

Tagi