Zagranica

Sojusz Renault - Nissan - Mitsubishi stawia na Androida

System operacyjny Google znany ze smartfonów będzie odpowiadać za wyświetlanie map i innych aplikacji w systemach multimedialnych milionów aut od 2021 r.

Wybór Google jako dostawcy systemu operacyjnego przez sojusz Renault – Nissan – Mitsubishi, który w 2017 r. sprzedał 10,6 mln samochodów, więcej niż jakikolwiek koncern motoryzacyjny, jest wielkim sukcesem giganta technologicznego z Doliny Krzemowej. Nowe rozwiązanie technologiczne, umożliwiające m.in. sprawne korzystanie z map Google w połączeniu z innymi aplikacjami oraz asystentem głosowym z poziomu panelu kontrolnego w aucie, ma zostać wdrożone w 2021 r.

Koncerny motoryzacyjne podchodziły jak dotąd niechętnie do przekazywania kontroli nad tym obszarem firmom technologicznym, po części z obawy przed utratą na ich rzecz cennych danych o konsumentach, które mogą otwierać nowe źródła przychodów.

IHS Markit szacuje, że koncerny motoryzacyjne używają w pewnym zakresie oprogramowania opartego na Androidzie w 19 proc. systemów infotainment instalowanych w samochodach. Systemu operacyjnego Google używa ok. 80 proc. smartfonów na świecie.