Nowa globalna agencja będzie mieć dwie siedziby: w szewdzkim Gothenburgu, skąd wywodzi się Forsman & Bodenfors, i w Nowym Jorku. Marka KBS, obecna na rynku reklamowym od 1987 r., znika. Jej twórcy, Jon Bond i Richard Kirshenbaum, znani z kreatywnych kampanii dla marek takich jak No Excuses, Moet & Chandon i Snapple, sprzedali swoje udziały MDC w 2004 r. Z kierownictwa agencji KBS w ostatnich latach odeszło szereg osób, a według szacunków Ad Age Datacenter jej globalne przychody spadły w 2017 r. o 1,5 proc. w porównaniu z poprzednim rokiem, do 133,3 mln dol.
Na czele nowej agencji jako global executive chairman stanie Anna Qvennerstedt, zajmująca dotąd stanowisko prezesa (chairman) w Forsman & Bodenfors, szwedzkiej spółce przejętej przez MDC w 2016 r. Dotychczasowy KBS global CEO Guy Hayward zachowa ten tytuł w nowej strukturze. Silla Levin będzie nadal szefować Forsman & Bodenfors Sweden jako CEO, natomiast Mike Densmore, dotychczas KBS president, obejmie stanowisko F&B New York president.
Zdaniem Qvennerstedt fuzja ma sens biznesowy, ponieważ oferta obu agencji jest wzajemnie komplementarna.
(Adweek, AdAge)