M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

38-proc. wzrost sprzedaży Domino's Pizza w Polsce w pierwszej połowie roku

Tomasz Wygnański | 20 września 2018, 06:00

Wzrost w ujęciu like for like wyniósł 15 proc. W czasie dwóch kampanii na początku roku odnotowano 30-40-proc. wzrosty.

Notowany na londyńskiej giełdzie DP Poland, operator restauracji Domino's Pizza w Polsce, odnotował w pierwszej połowie roku 38-proc. wzrost sprzedaży w stosunku do takiego samego okresu ub.r. Sprzedaż zamknęła się kwotą 37 mln zł. Wzrost w ujęciu like for like wyniósł 15 proc. Marketer chwali się także, że już 77 proc. zamówień jest składanych kanałami online. Półrocze spółka zamknęła stratą 1,1 mln funtów, którą tłumaczy ciągłymi inwestycjami w rozwój sieci.   

Obecnie Domino's Pizza ma w Polsce 60 lokali w 27 miastach, tylko 6 lokali należy do firmy, reszta działa na zasadach franczyzy. Kolejne 5 nowych lokali ma być otwarte jeszcze w tym roku. 

DP Poland podaje też wyniki dwóch dwutygodniowych kampanii TV zrealizowanych w styczniu i lutym br. Podczas ich trwania sprzedaż like for like wzrosła o 30-40 proc. Autorem kampanii była agencja Communication Unlimited. 

Management DP Poland uważa, że skorzysta na wycofaniu się z Polski Telepizzy, którą w styczniu przejął AmRest. W publikacji dla inwestorów Telepizzę określono mianem operatora konkurującego głównie ceną i jego brak może oznaczać zwiększenie marż na rynku. Możliwe jest także, że AmRest będzie chciał rozwiązać współpracę z częścią franczyzobiorców Telpizzy, co otworzyłoby możliwość przejęcia ich przez Domino's Pizza. 

Czytaj więcej na temat: , , , ,