M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Polska najsłabszym rynkiem Tesco w Europie

Joanna Niewiadomska | 5 października 2018, 06:00

Ogółem Grupa raportuje po pierwszym półroczu dwucyfrowy wzrost.

Grupa Tesco przedstawiła raport finansowy za pierwsze półrocze roku finansowego 2018/2019, kończące się 25 sierpnia br. Polska wypada w nim bardzo blado.
Przychody ze sprzedaży w naszym kraju wyniosły w ciągu tych dwóch kwartałów 4,8 mld zł (bez VAT, ze stacjami paliw), co oznacza ponad 3-proc. spadek względem pierwszego półrocza poprzedniego roku fiskalnego Tesco. Oprócz spadku sprzedaży LFL, który był tak silny, że zaważył na wyniku całego regionu (spadek LFL o 1,5 proc.) i do którego zdaniem firmy przyczynił się zakaz handlu w niedzielę, wpływ na pogorszenie wyników miało także zamknięcie kolejnych placówek. W ostatnim półroczu Tesco zlikwidowało 18 sklepów w Polsce i zakończyło ten okres z 397 lokalizacjami. Z prognoz firmy wynika, że także w kolejnym półroczu sieć w naszym kraju zmniejszyć się ma o następnych kilkanaście sklepów. Problemy Tesco Polska są wyraźne – Polska była jedyną nierentowną częścią regionu, poza nią w całej Europie Środkowej grupa zamknęła tylko dwa sklepy.

Ogółem przychody Grupy wzrosły w pierwszym półroczu roku obrotowego o prawie 13 proc., przekraczając poziom 28 mln funtów. W Wielkiej Brytanii wyniki były na plusie, w Azji udało się spowolnić spadek obrotów (najsłabiej wypada tam Tajlandia). Zysk operacyjny Grupy wzrósł o 24,4 proc., do 933 mln funtów.

W rozmowie z Reutersem prezes Grupy Tesco stwierdził, że "jako racjonalnie myślący biznesmen" nie może wykluczyć zamknięcia sklepów na dwóch nierentownych rynkach – w Polsce i Tajlandii.

 

 

Czytaj więcej na temat: , ,