Kraj

Novartis Consumer Health wprowadzi istotne zmiany w strategii marketingowej

W najbliższych miesiącach Novartis Consumer Health systematycznie wprowadzać będzie istotne zmiany w strategii marketingowej. Działania te koordynuje Krzysztof Wasilewski, od...

W najbliższych miesiącach Novartis Consumer Health systematycznie wprowadzać będzie istotne zmiany w strategii marketingowej. Działania te koordynuje Krzysztof Wasilewski, od marca br. nowy marketing manager Novartis Consumer Health nadzorujący rynki: polski, czeski, słowacki i węgierski. – W nowych rozwiązaniach strategicznych większy nacisk kładziemy m.in. na współpracę z globalnymi teamami marketingowymi poszczególnych marek – mówi Krzysztof Wasilewski. Nie oznacza to jednak rezygnacji z tradycyjnych kampanii z wyraźnym rysem lokalnym. Według Expert Monitora w ciągu pierwszych czterech miesięcy br. najaktywniej wspierane były marki: Voltaren Emulgel (3,3 mln zł), Otrivin (2,6 mln zł) i Orofar (2,4 mln zł). W maju br. szczególnie aktywnie wspierana była marka Lamisilat. W najbliższym czasie nie zmieni się portfolio agencji reklamowych, z którymi współpracuje Novartis Consumer Health. Są to wyłonione w globalnych przetargach lokalne oddziały Saatchi & Saatchi, Euro RSCG i Grey. – Daje to bardzo przejrzystą sytuację, ułatwia koordynację naszych działań i jasno określa zadania każdego z podmiotów – uważa Wasilewski. Podobną strategię współpracy z kilkoma agencjami Wasilewski wprowadzał w GSK, gdzie poprzednio pracował. Novartis Consumer Health jest częścią szwajcarskiego koncernu farmaceutycznego Novartis. Struktura Novartis Consumer Health działa w ponad 50 krajach. W Polsce Novartis Consumer Health podlega Novartis Poland i zajmuje się sprzedażą leków dostępnych bez recepty (OTC), wybranych leków receptowych oraz produktów Alima-Gerber SA. W Polsce Novartis Consumer Health oferuje, oprócz trzech wyżej wymienionych, m.in. produkty OTC: Calcium Sandoz, Fenistil, Nicotinell, Procto-Glyvenol, Pulmex Baby, Venoruton i Vita-Merfen. Według firmy Expert Monitor w ub.r. cała firma Novartis Poland wydała na reklamę 32,85 mln zł. W ub.r. najsilniej wspierano leki OTC: Voltaren Emulgel (9,67 mln zł), Orofar (5,55 mln zł), Otrivin (5,14 mln zł) i Fenistil (5 mln zł). W okresie I-IV br. cały koncern Novartis wydał w Polsce 10,05 mln zł. (PM)