M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Nielsen: Po trzech kwartałach Polsat na topie w grupie 4+, a TVN w 16-49

Piotr Machul | 22 października 2018, 06:00

SHR po 9 miesiącach roku: TVP1 i TVP2 w górę, Polsat i TVN w dół.

Z danych Nielsen Audience Measurement wynika, że w okresie I- IX 2018 r. największy udział w rynku widowni (SHR, grupa 4+) miał Polsat i wyniósł on 10,35 proc. Rok wcześniej było to 10,97 proc. Druga pozycję zajął kanał TVP1 z 9,89 proc. (rok wcześniej 9,67 proc.), a trzecią TVN (9,22 proc. vs. 9,65 proc.). W top 5 są jeszcze TVP2 (7,97 proc. vs. 7,61 proc.) i TV4 (4,14 proc. vs. 3,96 proc.).

W tym okresie największych SHR w grupie komercyjnej 16-49 proc. miały: TVN (11,96 proc. vs. 12,48 proc.) i Polsat (11,50 proc. vs. 12,47 proc.). Kolejne pozycje zajęły: TVP1 (6,95 proc. vs. 6,12 proc.), TVP 2 (6,71 proc. vs. 6,54 proc.) oraz TV4 (3,87 proc. vs. 4,00 proc.).

Zestawienie najchętniej oglądanych programów w okresie od stycznia do końca września br. zdominowały wydarzenia sportowe – mecze mundialu w Rosji i Puchar Świata w skokach narciarskich. Największą widownię zgromadził mecz MŚ Polska – Kolumbia w TVP1 i było to 11,64 mln widzów. SHR tego spotkania wyniósł 64,39 proc. (grupa 4+).

 

 

Czytaj więcej na temat: