Zagranica

Brian Smith chief marketing officerem Coca-Coli

Duże zmiany menedżerskie na szczeblach regionalnych.

Brian Smith został wybrany przez koncern Coca-Cola na stanowisko chief marketing officera. Obejmie je w styczniu 2019 r. Na stanowisku tym był wakat od maja ub.r., gdy James Qiuncey został CEO firmy.

Brian Smith ma 62 lata i pracuje w Coca-Cola od 1997 r. Obecnie jest prezesem firmy w regionie EMEA, która notuje wzrost przychodów w każdym kwartale od dwóch lat. Wcześniej Smith był prezesem Coca-Cola w Ameryce Południowej, gdzie nadzorował m.in. przejęcie kilku marek w Argentynie i Meksyku.

Od stycznia 2019 r.  prezesem na region EMEA będzie Nikos Koumettis, obecnie prezes w Europie Środkowej i Wschodniej. Zarządza łącznie 26 rynkami w tym regionie, m.in. Polską, Włochami i Rosją. Koumettisa na obecnym stanowisku zastąpi Lana Popovic, dotychczasowa manager generalna franczyzy na północną i wschodnią Europę.

(Reuters)