Zagranica

Amazon ma rekordowy zysk w III kwartale

Przychody ze sprzedaży rosły jednak wolniej niż w poprzednich kwartałach.

Rekordowy zysk wyniósł 2,9 mld dol – około 11 razy więcej niż rok wcześniej. Firma notuje zysk nieprzerwanie już od ponad trzech lat. Potentat e-commerce zanotował w minionym kwartale 56,6 mld dol. przychodów ze sprzedaży, o 29 procent więcej niż w analogicznym okresie ub. r. To jednak najwolniejsze tempo wzrostu przychodów od ponad roku, a prognozowane w ostatnim kwartale roku przychody w wysokości 72,5 mld dol. są niższe od oczekiwań analityków z Wall Street. Spowodowało to w piątek spadek kursu akcji spółki o ponad 7 proc.

Na wolniejszy wzrost przychodów wpływają m.in. sklepy stacjonarne (głównie sieć Whole Foods), w których sprzedaż spadła do 4,25 mld dol. z 4,31 mld dol. w II kwartale br. Amazonowi udało się natomiast ograniczyć w minionym kwartale koszty, w tym tempo wzrostu kosztów logistycznych do 22 proc. z ponad 30 proc. w poprzednich kwartałach.

Przychody z reklam wzrosły 123 proc. rok do roku. Amazon eksperymentuje z nowymi formatami, w tym reklamami wideo pojawiającymi się na listach produktów. Cały biznes reklamowy został ostatnio skonsolidowany pod jedną nazwą – Amazon Advertising. Firma zajmuje obecnie trzecie miejsce na świecie po Facebooku i Google pod względem wartości sprzedaży reklamy cyfrowej. Zdaniem analityków Amazon może z czasem osłabić dominację Google’a w zakresie reklamy w wynikach wyszukiwania, co odbiło się na słabszych od prognoz wynikach tej drugiej firmy w minionym kwartale.

(AdAge, WSJ)