M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Mark Read chce więcej nadzoru WPP nad przetargami mediowymi

( red. ) | 29 października 2018, 06:00

Agencje mediowe WPP, które przynoszą holdingowi największe przychody, straciły ostatnio kilku istotnych klientów, w tym United Airlines, HSBC i American Express .

Zgodnie z nowymi zaleceniami Reada, agencje mają zgłaszać WPP wszelkie przetargi mogące wiązać sie z uzyskaniem co najmniej 20 milionów dol. przychodów. Dzięki temu WPP będzie mógł w razie potrzeby zaproponować jedną lub więcej spółek wchodzących w skład grupy jako partnerów w przetargu, a także ograniczyć wewnętrzną konkurencję o budżety marketerów. Jako modelowy przykład współpracy w ramach grupy Mark Read wymienia wygrany przetarg na budżet Marsa, w którym wiodąca agencja MediaCom została wsparta przez zajmującą się marketingiem i analizą danych firmę Wunderman oraz agencję digitalową Possible.

Read, były szef Wundermana, który objął stanowisko CEO WPP po odejściu Martina Sorrella w kwietniu br., prowadzi obecnie przegląd strategiczny aktywów i działań biznesowych grupy. Ogłosił już fuzję agencji kreatywnej Y&R z agencją digitalową VML w ramach szerszego planu zaoferowania klientom WPP bardziej zintegrowanej oferty łączącej kreację, digital i zakup mediów. 

(WSJ)

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , , , , , , , , ,