Laureatom konkursu wręczono 13 złotych, 26 srebrnych oraz 16 brązowych statuetek.
Tytuł najbardziej efektywnej agencji roku otrzymała agencja Saatchi & Saatchi IS, a najbardziej efektywnej agencji mediowej roku – Wavemaker.
Złote statuetki w XIX edycji konkursu Effie Awards otrzymali twórcy kampanii "IKEA po sąsiedzku" – przygotowanej przez Agencję Warszawa dla firmy IKEA (w kategorii brand experience), "Rocznik 1999" – VML Poland dla firmy mBank (w kategorii finanse), "Make it possible" – Wavemarker, DDB & Tribal, OMD, LH oraz Digital Resolution dla firmy Huawei (w kategorii long term marketing excellence), "Młody Bóg" – Starcom, BBDO Warszawa oraz Publicis dla firmy Prudential (w kategorii long term marketing excellence), "DrWitt. Na co dzień na zdrowie" – Heads Advertising i Mindshare dla Grupy Maspex (w kategorii napoje bezalkoholowe), "Jaki kolor ma powietrze w twoim domu?" – agencje Ogilvy, Carat Polska, iProspect Polska, Posterscope oraz PTR Digital dla firmy Philips (w kategorii nowe technologie), "26. Finał WOŚP" – przygotowanej przez Fundację WOŚP (w kategorii positive change: edukacja społeczna i pro bono), "Do ostatniego drzewa" – agencje Ogilvy, Gameset, LifeTube oraz Facebook dla Greenpeace (w kategorii positive change: edukacja społeczna i pro bono), "Ta kuchnia sprawdza się w życiu" – Wavemaker, Grey Group Poland, Performance Media, Kalicińscy oraz Loyalty Point dla firmy IKEA (w kategorii retail/kanały sprzedaży), "Ukraina" – Grandes Kochonos i MediaCom Warszawa dla firmy Play (w kategorii telekomunikacja), "Kurpiodobre!" – Saatchi & Saatchi IS i Blue 449 dla firmy JBB Bałdyga (w kategorii żywność), "Fundacja WOŚP gra z partnerami" – Fundacja WOŚP, Złoty Melon oraz Boscata dla Fundacji WOŚP (w kategorii marketing & business solutions), "IKEA Family – transformacja danowa firmy" – IKEA, Loyalty Point oraz Wavemaker dla firmy IKEA (w kategorii marketing & business solutions)
Do tegorocznej edycji konkursu Effie Awards zgłoszono 193 kampanie w 24 kategoriach. W tym roku po raz pierwszy przyznano nagrody w kategorii marketing & business solutions, w której oceniano rezultaty projektów w kontekście otoczenia rynkowego, wyzwania i postawionych celów, pomysłu strategicznego, wybranych narzędzi do jego realizacji oraz efektów samego wdrożenia. Podczas gali został również zapowiedziany nowy projekt edukacyjny Effie Marketing & Business Solutions. Stworzony z myślą o menedżerach średniego i wyższego szczebla.
Lista wszystkich nagrodzonych znajduje się tutaj.
Czytaj więcej na temat: Publicis, MindShare, Starcom, Philips Polska, OMD, Ogilvy, Posterscope, Carat Polska, BBDO Warszawa, Grandes Kochonos, Heads Advertising, Facebook, Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, VML Poland, Kalicińscy, LifeTube, Loyalty Point, iProspect Polska, Blue 449, Agencja Warszawa, Saatchi & Saatchi IS, Gameset, Wavemaker, LH, Tomasz Lisewski, Fundacja WOŚP, Effie Awards, PTR Digital