Kraj

Vistula i Bytom łączą się, powstaje VRG

Powstanie dom marek.

Firmy Vistula i Bytom łączą się. Zgodę na fuzję wyrazili akcjonariusze spółek oraz UOKiK. Powstanie jeden podmiot o nazwie VRG (Vistula Retail Group). Połączone spółki będą działać już od 1 grudnia br.
Połączenie Vistuli i Bytomia ma się odbyć poprzez przeniesienie majątku Bytomia na Vistula Group w zamian za akcje Vistuli. Vistula stanie się właścicielem 100 proc. akcji Bytomia. Poprzez fuzję firmy mają nadzieję na zwiększenie przychodów, poprawę marży brutto, lepszą segmentację marek, a także korzystniejsze warunki zakupowe.

W skład grupy kapitałowej Vistuli wchodzą obecnie cztery marki: Vistula, Wólczanka, W.Kruk oraz Deni Cler. Obie firmy mają 574 sklepy. VRG będzie trzecią siłą retailową w segmencie fashion, po LPP i CCC, z przychodami na poziomie około 874 mln zł i zyskiem netto około 54 mln zł. Efekt synergii obu spółek powinien być widoczny w wynikach finansowych w 2020 r.
Zarządzający chcą zachować odrębność marek. Priorytetem ma być integracja Vistuli i Bytomia, ale przy zachowaniu tożsamości każdej z nich. Strategia nowej spółki zakłada budowę tzw. domu marek poprzez przyłączanie do obecnego portfela marek nowych brandów zarówno na rynku krajowym, jak i zagranicznym.

Jesienno-zimową kolekcję Vistuli reklamuje Robert Lewandowski.