M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Polsat w III kw. słabiej niż rynek

Maciej Burlikowski | 9 listopada 2018, 06:00

Telewizja Solorza tym razem miała gorsze wyniki.

Telewizja Polsat w III kwartale br. uzyskała 241 mln zł przychodów z reklamy i sponsoringów. Rok do roku oznacza to wzrost o 4,1 proc. Według szacunków domu mediowego Starcom cały rynek reklamy TV wzrósł w minionym kwartale o 6 proc., licząc rok do roku.

Maciej Stec, członek zarządu Telewizji Polsat, wyjaśnia, że to efekt piłkarskich Mistrzostw Świata UEFA (mundialu w Rosji), których druga połowa odbyła się w lipcu br. (a więc w III kwartale), a które były transmitowane przez Telewizję Polską, dzięki czemu TVP zgarnęła sporą część pieniędzy reklamowych.

Po trzech kwartałach br. wzrost rynku reklamy TV wyniósł 8 proc. (wg Starcomu), osiągając wartość 3,007 mld zł, przychody reklamowe Telewizji Polsat wzrosły zaś o 7,6 proc., do 831 mln zł.

Czytaj więcej na temat: ,