Kraj

Citibank zapowiada aktywniejszą obecność z reklamą w mediach

Citibank Handlowy zamierza umocnić swoją pozycję lidera na rynku kart kredytowych. W ciągu trzech lat chce osiągnąć 40 proc. market...

Citibank Handlowy zamierza umocnić swoją pozycję lidera na rynku kart kredytowych. W ciągu trzech lat chce osiągnąć 40 proc. market share w tym rynku (obecnie szacuje swój udział na 27 proc.). W tym okresie planuje też podwojenie przychodów z rynku detalicznego. Jak zapowiada Paweł Placzke, dyrektor ds. marketingu banku, tak ambitne założenia biznesowe będą wiązać się ze wzmożonymi nakładami na reklamę. – Zdaję sobie sprawę z tego, że od dłuższego czasu Citibank był mało widoczny w masowych kanałach komunikacji. Koncentrowaliśmy się przede wszystkim na rozwoju produktów – mówi Placzke. – Teraz ta sytuacja się zmieni. Jesteśmy właśnie w fazie przygotowywania bardziej szczegółowych planów reklamowych. Mogę jednak zapewnić, że jeszcze w tym roku będzie nas widać, a w roku następnym będziemy już znacznie mocniej aktywni reklamowo. Citibank Handlowy obsługiwany jest przez Upstairs Young & Rubicam i Mediaedge:cia. Citibank anonsuje obecnie wprowadzanie na rynek odnowionej oferty kart kredytowych, jednak przy tej okazji nie jest przewidziana kampania w mediach. Zmieniona oferta to m.in. nowa karta Citi Platinum, nowa oferta w ramach karty Citi Gold i nowe oprocentowanie na wszystkich kartach. Przy okazji wprowadzania nowej oferty bank zmienił wizualizację swoich kart, unifikując ją z najnowszym globalnym standardem Citigroup i wprowadzając na nie nowe międzynarodowe logo Citi. Citibank jest największym wydawcą kart kredytowych na świecie (170 mln klientów w 44 krajach). W Polsce portfel obsługiwanych przez Citibank Handlowy kart kredytowych osiągnął liczbę 535 tys. na koniec pierwszego kwartału br. (wzrost o 15 proc. rok do roku). Jak mówi Philip King, wiceprezes zarządu Citibanku Handlowego, daje to bankowi pozycję lidera z ok. 27-proc. udziałem w całym polskim rynku kart, szacowanym na 2 mln sztuk. Zdaniem Kinga rynek ten będzie w Polsce w najbliższych latach szybko rósł, jednak Citibank nie chce poprzestać na swoim market share, ale wywalczyć jeszcze większy udział. Celem jest osiągnięcie 40 proc. całego rynku do 2009 r. Jednocześnie bank chce podwoić swoje udziały w całym rynku bankowości detalicznej. King szacuje je dziś na 6 proc., w ciągu trzech lat miałoby to być ok. 12 proc. (liczone według wartości przychodów z tego sektora). W I kwartale br. przychody Citibanku Handlowego z detalu wyniosły ok. 180 mln zł. (MG)