Zagranica

Coca-Cola chce wprowadzić napoje energetyczne pod własną marką

Gigant napojowy chce rozwijać portfolio, inwestując w naturalne energetyki.

Coca-Cola poinformowała, że chce wprowadzić na rynek naturalne napoje energetyczne pod własną marką. To kolejny krok w rozwoju portfolio napojów funkcjonalnych i prozdrowotnych. Od kilkunastu miesięcy Cola odchodzi od wspierania segmentu napojów gazowanych na rzecz zdrowych, funkcjonalnych wariantów. Napoje mają nosić nazwy Coca-Cola Energy i Coca-Cola Energy No Sugar.
W 2015 r. firma przejęła prawie 17 proc. udziałów w firmie Monster Beverage Corp. produkującej napoje energetyczne, co uczyniło z niej największego udziałowca. Jeśli Cola wprowadzi energetyk naturalny pod inną nazwą, naruszy zasady zapisane w umowie i stworzy konkurencję dla napojów Monster. Dlatego ma w planach wprowadzenie napojów pod marką własną. 
Wartość marki Monster jest szacowana na 6 mld dol. Analitycy są podzieleni, czy Cola wykonuje właściwy krok. Po ogłoszeniu decyzji Coli akcje Monstera spadły w czwartek o 10 proc. Akcje Coli spadły nieznacznie.

(Reuters)