Ważna dla rynku deklaracja.
To istotna zapowiedź dla rynku reklamowego. Nakłady firm telekomunikacyjnych stanowią bowiem ok. 7 proc. całego rynku reklamy w Polsce. Według szacunków domu mediowego Starcom w pierwszej połowie br. zmalały one o ok. 6 proc. (do ok. 332 mln zł netto). T-Mobile jest zaś drugim w tej branży reklamodawcą. Jak podlicza Kantar Media (w oparciu o dane cennikowe), w ciągu trzech kwartałów br. utrzymał on ubiegłoroczne wydatki. Polkomtel, operator sieci komórkowej Plus, największy formalnie reklamodawca w branży, minimalnie (o ok. 6 proc.) zmniejszył swoje nakłady reklamowe, ale trzeba pamiętać, że akurat ten telekom sporą część swojej komunikacji reklamowej prowadzi "po kosztach", czyli w kanałach Telewizji Polsat, z którą stanowi jedną grupę (Cyfrowego Polsatu). Podobnie (o ok. 5 proc.) zmniejszył w br. nakłady reklamowe P4, operator sieci komórkowej Play, a niewykluczone, że będzie szukał dalszych oszczędności - zapowiedział bowiem intensywny (ok. 800 mln zł w br.) program inwestycyjny w rozbudowę własnej sieci nadajników, który ma go uwolnić od kosztownej konieczności korzystania z sieci konkurentów. Z kolei Orange Polska po ubiegłorocznym drastycznym cięciu budżetu reklamowego (o połowę), w tym roku zwiększył go o ok. 60 proc., ale to wciąż o jedną trzecią mniej, niż wydają Plus czy T-Mobile.
Deklaracja T-Mobile to dobra wiadomość dla domu mediowego Mindshare (GroupM), który zajmuje się obsługą jego budżetu mediowego od początku tego roku, a także dla agencji wspierających telekom marketingowo: Bridge2Fun, VML, LiquidThread oraz ARC Worldwide.
O dobrych wynikach biznesowych T-Mobile Polska pisaliśmy ostatnio tutaj.
Czytaj więcej na temat: T-Mobile Polska