W Centrum Kreatywności Targowa odbył się finał międzynarodowego konkursu Young Creatives Integrated Competition. Inicjatywa od 10 lat jest okazją dla młodych talentów z branży reklamowej do zaprezentowania swoich umiejętności. W tym roku finał po raz pierwszy w historii odbył się w Polsce. Wspólnie z Greenpeace postawiono przed uczestnikami problem dotyczący zmiany klimatu w Europie wywołane przez emisję dwutlenku węgla.
Nagrodę główną zdobył zespół: Thomas Jørgensen Parastatidis oraz Magnus Mynderup-Bjørnshave reprezentujący agencję Robert Boisen & Like-Minded z Danii. Srebrny medal otrzymali Anton Stolpovskii i Anastasiia Kashina, rosyjski zespół reprezentujący dwie agencję Fury oraz WNM.digital. Brąz powędrował do Pierpaolo Bivio i Andrea Raia, którzy startowali z ramienia DDB oraz Publicis z Włoch.
Partnerem konkursu był Greenpeace. Zadanie konkursowe oparte było na raporcie udostępnionym publicznie 8 października 2018 r. przez ONZ. Brief przygotowała Joanna Uniwersal z Ogilvy.
Young Creatives Integrated Competition jest konkursem skierowanym do pracowników branży marketingowej, którzy nie ukończyli 31 lat. Prace oceniało jury pod przewodnictwem Macieja Twardowskiego, executive creative directora Ogilvy, w składzie: Christian Behrendt group creative lead/Google ZOO – Dach, France & Mena, Maria Milusheva, creative director & partner/Noble Graphics TBWA, Krzysztof Cibor, communication specialist/Greenpeace Polska.
Prace dostępne są tutaj.