Kraj

4Fun Media z dobrymi wynikami

Znów siłą napędową grupy okazała się reklama digital signage oraz full service.

Grupa mediowo-reklamowa 4Fun Media, nadawca trzech kanałów muzycznych, właściciel sieci ekranów reklamowych LED oraz agencji reklamowej FCB Bridge2Fun, po trzech kwartałach br. uzyskała 39,3 mln zł przychodów, o jedną piątą więcej niż w analogicznym okresie 2017 r. W samym III kwartale jej przychody wzrosły o 30 proc. r./r. (12,9 mln zł).
Z tego grupa wypracowała 9,3 mln zł zysku EBITDA (+25 proc. r./r.), 7,2 mln zł zysku operacyjnego (+35 proc. r./r.) i 5,6 mln zł zysku netto (+31 proc. r./r.).

Głównym źródłem przychodów Grupy w III kwartale była reklama zewnętrzna. Zanotowano tu ponad 5,1 mln zł obrotu (+159 proc. r./r.). Na drugim miejscu uplasowała się reklama telewizyjna (3,8 mln zł), ale widoczny jest w tym wypadku 26-proc. spadek w stosunku do III kw. 2017 r. Narastająco jednak wciąż ma dominującą pozycję w strukturze przychodów Grupy.
Znaczny – 40-proc. – wzrost odnotowała agencja reklamowa FCB Bridge2Fun (bardziej szczegółowo o jej wynikach piszemy w osobnym newsie).

– Liczmy na to, że działalności, które rozpoczęliśmy w ciągu ostatnich miesięcy, czyli rozwój e-commerce oraz digital content, będą znacząco kontrybuować do wyników już w najbliższych kwartałach – zapowiada Ross Newens, prezes 4Fun Media.

Przypomnijmy, że w tym roku grupa kupiła większościowe udziały w spółce CupSell (e-commerce), przejmując portal popkulturowy NaEkranie (digital content) oraz kupując serwis Mustache.pl (e-commerce). Rozpoczęła także produkcję odzieży (spółka Print Logistic). W październiku br. uruchomiła również sprzedaż gadżetów i odzieży przez internet w ramach spółki NaImpreze.pl.