W raporcie “Global Food Drink Trends 2019” marka Bakoma Senior Active została wyróżniona jako przykład nowego zjawiska na globalnym rynku spożywczym. Jest jedyną marką z Polski, która znalazła się w tym zestawieniu.
Według badaczy Mintela coraz więcej marketerów zaczyna dostrzegać potencjał grup docelowych w wieku 55 plus. Zmiany demograficzne i starzenie się społeczeństw powoduje, że coraz więcej produktów adresowanych jest do osób starszych, zaspakajając ich potrzeby zdrowotne, łącząc je z ich aspiracjami i stylem życia. Autorzy raportu za przykład tego trendu uznali debiut rynkowy Bakomy Senior Active, który miał miejsce w 2018 r. Marketer zaproponował seniorom przeznaczone specjalnie dla nich jogurty w wersji do jedzenia łyżeczką (kubek) i do picia (butelka) wolne od laktozy, bogate w wapń i witaminę D, które wzmacniają kości, mięśnie i system immunologiczny.
Debiut produktu Bakomy poprzedziły badania jakościowe, a sprzedaż wspierała kampania reklamowa, za którą odpowiedzialna była agencja reklamowa Upside i dom mediowy Universal McCann. Autorem koncepcji marketingowej nowego produktu był Tadeusz Malinowski, brand manager w Bakomie.
Zdaniem analityków Mintela marketerzy z branży spożywczej coraz bardziej inspirują się rozwiązaniami przyjętymi wcześniej przez producentów z kategorii beauty i personal care. Konsumenci zaczynają traktować ochronę swojego zdrowia w kategoriach długoterminowych, a producenci często sięgają po naturalne składniki albo odwołują się do różnego rodzaju coraz popularniejszych diet.