Kraj

Badacze Mintela uznali markę Bakoma Senior Active za wyznaczającą trend

Raport "Global Food Drink Trends 2019" zwraca uwagę na grupę 55 plus.

Badacze Mintela uznali markę Bakoma Senior Active za wyznaczającą trend
W raporcie “Global Food Drink Trends 2019” marka Bakoma Senior Active została wyróżniona jako przykład nowego zjawiska na globalnym rynku spożywczym. Jest jedyną marką z Polski, która znalazła się w tym zestawieniu.

Według badaczy Mintela coraz więcej marketerów zaczyna dostrzegać potencjał grup docelowych w wieku 55 plus. Zmiany demograficzne i starzenie się społeczeństw powoduje, że coraz więcej produktów adresowanych jest do osób starszych, zaspakajając ich potrzeby zdrowotne, łącząc je z ich aspiracjami i stylem życia. Autorzy raportu za przykład tego trendu uznali debiut rynkowy Bakomy Senior Active, który miał miejsce w 2018 r. Marketer zaproponował seniorom przeznaczone specjalnie dla nich jogurty w wersji do jedzenia łyżeczką (kubek) i do picia (butelka) wolne od laktozy, bogate w wapń i witaminę D, które wzmacniają kości, mięśnie i system immunologiczny.

Debiut produktu Bakomy poprzedziły badania jakościowe, a sprzedaż wspierała kampania reklamowa, za którą odpowiedzialna była agencja reklamowa Upside i dom mediowy Universal McCann. Autorem koncepcji marketingowej nowego produktu był Tadeusz Malinowski, brand manager w Bakomie.

Zdaniem analityków Mintela marketerzy z branży spożywczej coraz bardziej inspirują się rozwiązaniami przyjętymi wcześniej przez producentów z kategorii beauty i personal care. Konsumenci zaczynają traktować ochronę swojego zdrowia w kategoriach długoterminowych, a producenci często sięgają po naturalne składniki albo odwołują się do różnego rodzaju coraz popularniejszych diet.