Zagranica

WPP zapowiada zwolnienia

Firmę czekają rewolucyjne zmiany - na początku opuści ją 3,5 tys. pracowników.

Mark Read, CEO holdingu reklamowego WPP, ogłosił trzyletni plan restrukturyzacji firmy. Holding zapowiada zwolnienie 3,5 tys. osób, uproszczenie struktury i oferty oraz nowe inwestycje. Jak zapewnia, przekształcenia są spowodowane szybko zmieniającym się krajobrazem marketingowym.
Nowa struktura WPP skoncentruje się na czterech obszarach: komunikacji (reklama, kontent, media, PR), doświadczeniu (nowa marka, produkty, usługi), handlu (głównie omnichannel – nacisk na współpracę z Amazonem i Alibabą), a także technologii (wspieranie menedżerów ds. marketingu i informacji). CEO firmy określił swój plan jako “strategię na rzecz wzrostu”.
Mark Read zapowiedział również inwestycje w wysokości 15 mln funtów w “kreatywne przywództwo”, szczególnie w Ameryce Północnej, gdzie spadła sprzedaż. Koszty funkcjonowania holdingu mają być zmniejszone o 275 mln funtów rocznie, do 2021 r. włącznie. Szef WPP ogłosił też wprowadzenie nowego logo, stworzonego przez należące do holdingu agencje Superunion i Landor.
Mark Read od kilku tygodni zapowiadał zdecydowane działania – kurs akcji firmy spadł o 23 proc. i był największym spadkiem od 20 lat. Na początku listopada zapowiedziano z kolei wstrzymanie zatrudniania nowych pracowników. Mark Read został CEO WPP na początku września br. Do wiosny był nim Martin Sorrell.

(AdWeek)