Kraj

Przelew w Banku Millennium wykona robot

Przyjmuje zlecenia przez telefon dzięki rozpoznawaniu mowy i intencji.

Przelew w Banku Millennium wykona robot
Bank Millennium zaprezentował w pełni funkcjonalnego chatbota, czyli automatycznego asystenta bankowego, który – jak zapewnia bank – dzięki wykorzystaniu technologii rozpoznawania mowy i intencji może prowadzić z klientem rozmowę głosową lub tekstową. Odpowie na pytania, w razie potrzeby dopyta o szczegóły i wykona zadanie. To pierwszy w Polsce chatbot bankowy realizujący transakcje.

– Do stworzenia naszego chatbota wykorzystaliśmy elementy sztucznej inteligencji, która w obsłudze klienta ma ogromny potencjał. Pozwala skrócić dystans między klientem a bankiem, nie tylko w sferze odległości, ale i interakcji – mówi Halina Karpińska, dyrektor departamentu bankowości elektronicznej w Banku Millennium.

Bank nadał mu imię Milla. Chatbot jest programem komputerowym, z którym można rozmawiać w języku naturalnym, podobnie jak z człowiekiem.

– Wystarczy, że użytkownik aplikacji powie „Przelej Ani 10 zł”, a Milla odczyta to jako polecenie do realizacji. Istotą tego typu rozwiązań jest permanentna optymalizacja. Milla umie już dużo, ale ciągle się uczy i wkrótce nabierze na pewno więcej umiejętności – dodaje Karpińska.

Program został oparty na mechanizmie NLU (rozpoznawanie intencji oraz parametrów), modułach głosowych ASR (zamiana mowy na tekst, dzięki czemu można do niego mówić) oraz TTS (zamiana tekstu na mowę, dzięki czemu chatbot może odpowiedzieć głosowo). Milla zrealizuje transakcję – początkowo będą to przelewy i doładowanie kart płatniczych prepaid oraz telefonu. Pokaże historię transakcji i nadchodzące płatności, jeżeli o to poprosimy. Powie też, kiedy przelew dotrze do odbiorcy oraz poda dane banku. W przyszłości ułatwi klientom wyszukiwanie innych informacji oraz nawigację w aplikacjach.