Kraj

Kolejna chińska marka - Oppo chce zawojować rynek smartfonów w Polsce

Oficjalną premierę będzie miała 31 stycznia.

Kolejna chińska marka - Oppo chce zawojować rynek smartfonów w Polsce
Kolejna, po Huawei i Xiaomi, chińska marka chce zawalczyć o udziały w rynku smartfonów w naszym kraju – Oppo. Powstała 15 lat temu w Chinach. Obecnie jest drugim, po Huawei, sprzedawcą smartfonów na tamtejszym rynku (odpowiednio: ok. 28 i 21 proc. udziałów – dane IDC). Dzięki gigantycznemu potencjałowi chińskiego rynku firma zdecydowała się na globalną ekspansję, tak jak uczyniły to: Hauwei, ZTE czy Xiaomi. W ub.r. Oppo zadebiutowało we Francji, Włoszech, w Hiszpanii i Holandii. Marka jest już obecna na 35 rynkach. Globalnie jest to już piąty producent smartfonów na świecie, po Samsungu, Huawei, Apple i Xiaomi – w trzecim kwartale ub.r. miał 8,4 proc. udziałów w światowej sprzedaży smartfonów (źródło: IDC). 

Oficjalną premierę w Polsce marka będzie miała 31 stycznia br. Wtedy też firma zapowiada bardziej szczegółowe informacje nt. punktów sprzedaży, portfolio urządzeń dostępnych na naszym rynku oraz ich cenach. Głównym dystrybutorem Oppo w Polsce będzie AB SA, firma ma także umowy z NTT, ABC Data i TelForceOne. Od kilku miesięcy polski oddział Oppo kompletuje zespół – tworzą go m.in. byli pracownicy operatorów (np. T-Mobile Polska i Play) oraz producentów sprzętu (np. Huawei i Xiaomi). Obsługą public relations nowej marki zajmie się agencja MSL (Publicis Groupe).

Chiński Huawei w ciągu kilku lat wyrósł na współlidera na rynku smartfonów w Polsce i rywalizuje z koreańskim Samsungiem o miano nr 1 (firmy mają po ok. 30-31 proc. udziałów w rynku). W jego ślady szybko idzie Xiaomi, które zbliża się do 8 proc. rynku w Polsce (dane ilościowe).

Równolegle z debiutem w Polsce Oppo wejdzie także na rynki Turcji i Wielkiej Brytanii.