Zagranica

Heineken 0.0 debiutuje w Stanach Zjednoczonych

Bezalkoholowa wersja piwa miała premierę w Hiszpanii w 2016 r.

%7B%22width%22%3A418%2C%20%22height%22%3A250%2C%20%22allowfullscreen%22%3A%22true%22%2C%20%22allowscriptaccess%22%3A%22always%22%2C%20%22wmode%22%3A%22transparent%22%2C%20%22type%22%3A%22application%2Fx-shockwave-flash%22%2C%20%22src%22%3A%22http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fv%2FXRgqiPO1uuE%22%7D
W 2018 r. w Stanach Zjednoczonych sprzedaż Heinekena o standardowej zawartości alkoholu zmniejszyła się ilościowo o 4 proc. Tendencja spadkowa dotyczy całej branży. Według danych Nielsena, ilościowo sprzedano w Stanach Zjednoczonych w ub.r. o 1 proc. mniej piwa niż w 2017 r. Najpopularniejsze marki, takie jak Bud Light i Coors Light, odnotowały spadki powyżej 6 proc. 

Nasila się trend trzeźwościowy – całkowita bądź czasowa rezygnacja z alkoholu lub ograniczenie spożycia. W Stanach Zjednoczonych rosnącą popularnością cieszy się styczniowa abstynencja po świątecznych ekscesach (“Dry January”), a w skali globalnej – “Trzeźwy październik” (“Sober October”). – Dostrzegamy sporą grupę młodych konsumentów, którzy w ogóle nie spożywają alkoholu oraz narastające dążenie do umiarkowania i równowagi w stylu życia – mówi Jonnie Cahill, CMO w Heineken USA. Według browaru niemal 30 procent osób w wieku od 21 do 25 lat nie wypiło piwa w ciągu ostatniego miesiąca.

Heineken przez około 10 lat szukał formuły piwa bezalkoholowego, która smakiem i zapachem będzie jak najbliższa wersji tradycyjnej. Heineken 0.0 ma przy tym tylko 69 kalorii na butelkę (przeciętna dla piwa typu light to 110 kalorii). Rezultaty na rynku brytyjskim, gdzie wersja 0.0 została wprowadzona pod koniec 2017 r., są obiecujące: obecnie stanowi ona 5 proc. sprzedaży marki Heineken ogółem. Heineken 0.0 jest już dostępny na ponad 30 rynkach na całym świecie, w tym większości europejskich.

Na wsparcie marketingowe wejścia bezalkoholowego Heinekena na rynek amerykański – w tym 5 spotów wideo emitowanych w telewizji i online – producent przeznaczył 50 mln dol. Kampania #NowYouCan została przygotowana przez stale współpracującą z marką agencję Publicis. Spoty (jeden z nich powyżej) były wcześniej emitowane na rynkach, gdzie debiutował Heineken 0.0.

(AdAge)