Kraj

Kolporter: sprzedaż prasy w 2018 r. wzrosła

W przeliczeniu na jeden punkt sieci - o ok. 1 proc.

Kolporter: sprzedaż prasy w 2018 r. wzrosła
Kolporter, właściciel saloników m.in. z prasą, twierdzi, że w ub.r. nie zanotował spadku jej sprzedaży. Przeciwnie – w porównaniu z 2017 r. średnia roczna sprzedaż gazet, czasopism i kolekcji wydawniczych w przeliczeniu na jeden punkt sieci Kolportera wzrosła o ok. 1 proc.

Niewielkie spadki sprzedaży notowano w salonikach Kolportera w okresie od stycznia do lipca 2018 r. Ale począwszy od sierpnia ub.r., prasa – w porównaniu z 2017 r. – sprzedawała się znacznie lepiej. Rekordowy pod tym względem był grudzień – w tym miesiącu w salonikach sprzedano o blisko 18 proc. więcej gazet i czasopism niż w grudniu 2017 r. (średnia sprzedaży liczona na jeden punkt). W całym IV kwartale 2018 r. dynamika sprzedaży prasy wyniosła +10,66 proc.

Dariusz Materek, rzecznik prasowy Kolportera, nie ukrywa, że wpływ na tę stację miały kłopoty Ruchu, największego konkurenta, który zalega wydawcom z uregulowaniem należności, a niektórzy z nich wycofali z jego dystrybucji część nakładów.

Kolporter twierdzi, że jest największym dystrybutorem prasy w Polsce – zarządza siecią ok. 800 saloników prasowych.