Kraj

Rebranding BNP Paribas już w kwietniu

Bank "zmieniającego się świata" szykuje się do zmiany marki.

Rebranding BNP Paribas już w kwietniu
Zgodnie z zapowiedziami bank BGŻ BNP Paribas zamierza pozbyć się z nazwy członu “BGŻ” (po dawnym Banku Gospodarki Żywnościowej), tak by przyjąć nazwę swojego francuskiego właściciela – jako BNP Paribas Bank Polska.

Ma już na to formalną zgodę Komisji Nadzoru Finansowego (KNF), a według naszych informacji rebranding (zmiana szyldów na placówkach i kampania reklamowa w mediach) ma ruszyć już w kwietniu. Przygotuje ją agencja reklamowa, którą bank wyłoni w trwającym właśnie przetargu. Do tej pory główną agencją reklamową banku była Publicis. Planowaniem i zakupem mediów zajmują się dla niego: dom mediowy Havas Media (ATL) oraz Sales & More (digital). 

Dzięki wchłonięciu Raiffeisen Bank Polska (formalne połączenie już nastąpiło, a fuzja operacyjna, czyli powstanie jednego banku, z jedną marką i jednolitym systemem, ma nastąpić do końca września br.) BNP Paribas Bank Polska stał się szóstym największym bankiem w kraju, z aktywami powyżej 100 mld zł (sam BGŻ BNP Paribas miał 72 mld zł), obsługującym ok. 3,6 mln klientów (przed fuzją: 2,9 mln), dysponującym ok. 700 oddziałami i punktami obsługi (wcześniej: ok. 570) i zatrudniającym ok. 11,6 tys. pracowników (7,5 tys. przed połączeniem).

(BGŻ) BNP Paribas to też jeden z czołowych reklamodawców w branży. W ub.r. wydał na reklamy mediach ATL ok. 88 mln zł (cennikowo; dane: Kantar Media), praktycznie tyle samo co w 2017 r. – co daje mu piątą pozycję wśród banków – największych reklamodawców.